Epson Norge

Epson lanserer bærbar 3D-projektor for spill

Pressemelding   •   aug 31, 2012 13:01 CEST

31. august 2012: Epson lanserer EH-TW550, en HD-klar (720p), bærbar og rimelig 3D-projektor som er enkel å flytte fra rom til rom og å ta med seg. EH-TW500 er perfekt for spill og tilbyr:

- Egen fargemodus for spill
- Naturtro bilder gjennom 3LCD-teknologi med like kraftig lysstyrke for hvitt og farget lys
- 3D-teknologi basert på radiobølger[1] sørger for sterkt signal for 3D-briller
- Tre års garanti for lampen

Takket være den slanke utformingen er EH-TW550 såpass lett at du kan flytte den fra rom til rom eller ta den med deg til spillturnering hos en venn. Klargjøringen er enkel takket være manuell horisontal trapeskorreksjon og automatisk vertikal trapeskorreksjon.

Epsons 3LCD-teknologi med lysstyrke for både hvitt og farget lys på opptil 3000 lumen og kontrastforhold på 5000:1 gjør at svart vises ordentlig mørkt og sørger for naturtro gjengivelse av farger og detaljer. Fargene kan optimaliseres for spill ved hjelp av en egen spillmodus, og du får også tilgang til andre fargemoduser for film og annet innhold.

Madlyne Colson, produktsjef i Epson Europe, sier: «Denne HD-klare bærbare 2D- og 3D-projektoren er ideell for spillinteresserte som ønsker høy kvalitet til lav pris. Og det gir en ekstra trygghet at projektoren leveres med tre års garanti for lampen.»

EH-TW550 er kompatibel med radiobølgebaserte aktive 3D-briller (selges separat), som lades opp via USB og kan brukes i en avstand på opptil ti meter fra projektoren.

EH-TW550 kommer i salg i desember og har en anbefalt utsalgspris på kr 5674 inkl. mva. Se pressemelding i pdf for spesifikasjoner.

[1] Epsons aktive 3D-briller inngår i Full HD 3D Glasses Initiative, www.fullhd3dglasses.com

Om Epson

Epson er en ledende global aktør innen bildeprodukter inkludert skrivere, 3LCD projektorer og små –og mellomstore LCD’er. Med en innovativ og kreativ kultur, fokuserer Epson på med sine produkter - kjent for overlegen kvalitet, funksjonalitet, kompakthet og energieffektivitet – å overgå visjonen og de forventninger kunder har verden over.

Ledet av det Japan-baserte Seiko Epson Corporation, består Epson Group av over 70 000 ansatte i 106 selskaper rundt om i verden, og er stolt av vedvarende bidrag til det globale miljøet og til lokalsamfunn der Epson er representert. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V. er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midt-Østen, Russland og Afrika og er lokalisert i Amsterdam. Epson Europe hadde 2400 ansatte og en omsetning på 1875 millioner euro i regnskapsåret 2009. http://www.epson-europe.com

Miljøvisjon 2050