Epson Norge

Epson lanserer nytt storformatflaggskip

Pressemelding   •   aug 20, 2012 12:38 CEST

20. august 2012 – SureColor SC-S70600 er Epsons første 64-tommers (162,6 cm) rullematede skriver med åtte og ti farger som støtter oransje, gråsvart, hvitt og metallisk blekk samtidig.

SureColor SC-S70600 er designet for trykkeribedrifter som trenger maksimal kvalitet og fleksibilitet. Den kombinerer ultrahøy kvalitet, allsidighet og et bredt fargeutvalg med fleksibilitet og produktivitet. Det nye flaggskipet kan produsere alt fra enkle skilt til avanserte utstillinger og dekor.

Utskriftkvaliteten sikres gjennom en kombinasjon av Epsons UltraChrome GSX-blekk og det utprøvde Thin Film Piezo-skrivehodet som gir presise dråper og et langt produksjonsliv. Støtte for oppløsning på opptil 1440 x 1440dpi gjør at SC-S70600 leverer utskrifter med fremragende klarhet, detaljer og jevne overganger. Produktiviteten sikres med opptil 27,3 m2/time med 8 farger, og opptil 4,1 m2/time med metallisk blekk, betydelig raskere enn de fleste konkurrentene.

Blekksettet UltraChrome GSX inkluderer lys magenta, lys cyan, gråsvart og oransje i tillegg til standard CMYK. Dermed har SureColor SC-S70600 den bredeste fargepalletten i SureColor-serien. Tifargersversjonen legger til både hvitt og metallisk blekk, som øker allsidigheten og produksjonsmulighetene. Begge modellene gir ultrajevne fargetoner og -overganger ved å bruke lyse blekktyper, inkludert gråsvart, for forbedrede gråtoner. Den avanserte blekksammensetningen betyr at utskriftene er lysekte i opptil tre år utendørs uten laminering*.

Richard Barrow, senior product manager i Epson Europe kommenterer: “Som et nytt tilskudd til vår prisvinnende SureColor-serie kan brukere med høye krav til produktivitet og bruksområder problemfritt og kostnadseffektiv skrive ut levende farger, skape jevne hvite flater og en rekke metallisk effekter på klar film, vinyl, lerret, fotopapir og andre populære medier. Den utvider brukernes kreative muligheter dramatisk og gjør det tilsvarende med markedsappellen uten å redusere produktiviteten.”

SC-S70600 kan produsere alt fra utstillinger, plakater, bannere, tekstiler, baklyste paneler og salgsmateriale til bilfolie, tapeter og etiketter. Produktiviteten er ytterligere forbedret på bakgrunn av den ergonomiske utformingen, som minimerer både nedetid og svinn. Hevesystemet gjør at bytte av medieruller enkelt kan håndteres av én person fordi medielastingshåndtaket er lett tilgjengelig både fra for- og baksiden. Brukeren kan justere innmatingen mens utskriften pågår uten å måtte stoppe og starte skriveren på nytt.

UltraChrome GSX-blekk er lukt- og nikkelfritt, noe som gjør SC-S70600 mer miljøvennlig og den kan brukes i et kontor. Driftskostnadene og miljøbelastningen er ytterligere redusert gjennom skriverens ENERGY STAR-kvalifiserte strømforbruk.

Epson SureColor SC-S70600 er i salg i september til en veiledende utsalgspris på kroner 171.407 og 173.745 eks. mva for henholdsvis 8- og 10-farger.

Se fullstendig pressemelding i pdf for produktspesifikasjoner.

Om Epson

Epson er en ledende global aktør innen bildeprodukter inkludert skrivere, 3LCD projektorer og små –og mellomstore LCD’er. Med en innovativ og kreativ kultur, fokuserer Epson på med sine produkter - kjent for overlegen kvalitet, funksjonalitet, kompakthet og energieffektivitet – å overgå visjonen og de forventninger kunder har verden over.

Ledet av det Japan-baserte Seiko Epson Corporation, består Epson Group av over 70 000 ansatte i 106 selskaper rundt om i verden, og er stolt av vedvarende bidrag til det globale miljøet og til lokalsamfunn der Epson er representert. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V. er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midt-Østen, Russland og Afrika og er lokalisert i Amsterdam. Epson Europe hadde 2400 ansatte og en omsetning på 1875 millioner euro i regnskapsåret 2009. http://www.epson-europe.com

Miljøvisjon 2050