Epson Norge

Epson leverer rask og økonomisk firefargersutskrift

Pressemelding   •   aug 21, 2012 08:04 CEST

21. august 2012 – Epson utvider den nye serien av SureColor storformatskrivere med tre kostnadseffektive, hurtiggående firefargeskrivere for CAD, GIS og salgsmateriale. Epson SureColor SC-T7000, SC-T5000 og SC-T3000 gir rask, pålitelig utskrift på belagte og ubelagte medier med bredder opptil henholdsvis 44 tommer (1118 mm), 36 tommer (914 mm) og 24 tommer (610 mm).

Skriverne er utformet for å passe inn i kontormiljøer og har elegant design, kompakt størrelse og lavt støynivå. De har betjening i front for plassering inntil vegg.

SC-T7000, SC-T5000 og SC-T3000 er ideelle for bruksområder der hastighet og økonomi teller, slik som utskrift av arkitekttegninger, kart, presentasjoner, plakater og innendørs skilt. Skriverne trenger bare 28 sekunder på å produsere en utskrift i A1-format i kladdkvalitet på vanlig papir, og tilbyr optimerte driftskostnader med blekkpatroner på 700 ml, 350 ml og 110 ml.

Skriverne er raske å konfigurere, veksler automatisk mellom fotoblekk og matt svart blekk, og er så enkle i bruk at det ikke kreves spesiell opplæring. De betjenes i front og mediene legges i fra toppen. De ferdige utskriftene kommer ut foran og legges i en kurv mens strekkoder gjør det enkelt å holde oversikt over hvor mye papir som er igjen på en rull.

Marco van Niekerk, produktsjef i Epson Europe, sier: “Vi spør alltid kundene om hva de trenger når vi utvikler en ny skriver. Kundene fortalte at de ville ha en skriver som passer inn i det eksisterende produksjonsmiljøet, så vi la til en HP-GL-emuleringsmodus. Et annet ønske var en harddisk for utskriftsspoling, så alle tre skriverne kan leveres med en valgfri harddisk på 250 GB.”

Skriverne bruker Epsons nye UltraChrome XD-blekk, som er utviklet for å gi utskrifter med høy kvalitet og lang levetid, med dyp svart, et bredt fargespekter og skarpe, tette linjer med en minste bredde på 0,02 mm. Epsons teknologi med variabel dråpestørrelse gir både fine detaljer og optimal effektivitet for større fargeflater.

For å redusere innvirkningen på miljøet benytter SC-T7000, SC-T5000 og SC-T3000 vannbasert blekk og er ENERGY STAR- sertifisert for høy energieffektivitet.

Anbefalte utsalgspriser:
Epson SureColor SC-T7000: kr 27 236 eks. mva.
Epson SureColor SC-T5000: kr 23 340 eks. mva.
Epson SureColor SC-T3000: kr 17 885 eks. mva.

Se pressemelding i pdf for spesifikasjoner.

Om Epson

Epson er en ledende global aktør innen bildeprodukter inkludert skrivere, 3LCD projektorer og små –og mellomstore LCD’er. Med en innovativ og kreativ kultur, fokuserer Epson på med sine produkter - kjent for overlegen kvalitet, funksjonalitet, kompakthet og energieffektivitet – å overgå visjonen og de forventninger kunder har verden over.

Ledet av det Japan-baserte Seiko Epson Corporation, består Epson Group av over 70 000 ansatte i 106 selskaper rundt om i verden, og er stolt av vedvarende bidrag til det globale miljøet og til lokalsamfunn der Epson er representert. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V. er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midt-Østen, Russland og Afrika og er lokalisert i Amsterdam. Epson Europe hadde 2400 ansatte og en omsetning på 1875 millioner euro i regnskapsåret 2009. http://www.epson-europe.com

Miljøvisjon 2050