Epson Norge

Epson med bedre nettbaserte POS-løsninger

Pressemelding   •   sep 11, 2014 16:32 CEST

Butikker blir mobile med TM-iHub, som styrer POS-utstyr og kan samtidig brukes med flere mobile enheter.

Epson har lansert en oppgradering i TM-Intelligent-familien: TM-iHub-produktene. De fungerer som en hub som gir en praktisk, nettbasert plattform for salgssteder (POS). TM-T88V-iHub og TM-T70-iHub kan dermed brukes til å skrive ut kvitteringer til kunder direkte fra nettbrett og andre mobile enheter som kjører de vanligste nettleserne. De kan også brukes til å betjene annet POS-utstyr, for eksempel strekkodeskannere og kasseskuffer.

Dette er produktgenerasjon nummer to i den populære TM-i-serien. Produktene i TM-DT-serien er kompatible med eldre programutgaver, mens TM-iHub er en ren plattform for nettbaserte POS-løsninger.

Denne nyskapende plattformen bygger på Epsons ePOS-teknologi og har innebygd intelligens som gjør det mulig å skrive ut fra mobile enheter og få tilgang til nettbaserte tjenester uten at det trengs spesielle drivere. TM-iHub kommuniserer med mobile enheter via populære nettlesere som støtter HTML 5, for eksempel Safari®, Chrome™, Internet Explorer® og standardleseren i Android-baserte mobile enheter.

TM-iHub er enkel å installere og er velegnet for fagbutikker og restauranter som ønsker å ta i bruk nettbaserte POS-løsninger. Den kan brukes til å styre kasseskuffer og inn/ut-utstyr som kundeskjermer, strekkodeskannere og tastaturer.

Både TM-T88V-iHub og TM-T70-iHub er utstyrt med Communication Box, en ny teknologi som gjør det lett å installere ytterligere mobile enheter for inn- og utdata. Tilleggsnettbrettene kan brukes til interaktiv kommunikasjon med kunder, som administrasjonsverktøy, til reklame osv.

TM-T70-iHub har et sprutsikkert kabinett og er utformet for montering under disk. Den har kontroller og papirmating foran, mens TM-T88V-iHub skriver ut i gråtoner. Den innebygde intelligensen er den samme for begge modellene, som fås i både svart og hvitt.

- Epsons oppgraderte TM-iHub er en videreføring av den første generasjonen av TM-i. Med den nye Communication Box-teknologien og muligheten til å betjene inn/ut-utstyr er TM-iHub en perfekt plattform for løsningsleverandører som ønsker å implementere komplette nettbaserte POS-løsninger med moderne teknologi, sier Solfrid Dyrrdal Liland, markedssjef i Epson Norge.

TM-iHub styrker Epsons rolle som tilrettelegger for POS-migrering fra eldre systemer. I den forbindelse har Epson etablert et nettverk av uavhengige programvareleverandører med egnede løsninger for utprøving av TM-Intelligent-funksjonalitet. En liste over programvare som allerede er testet med TM-Intelligent, er tilgjengelig på www.epson.no/isv.

TM-T70-iHub og TM-T88V-iHub vil være i salg fra september, begge til en anbefalt utsalgspris på kr. 4015,- eks. mva,.

Se pressemelding i pdf for fotnoter og nøkkelspesifikasjoner.

Om Epson

Epson er en ledende global aktør innen bildeprodukter inkludert skrivere, 3LCD projektorer og små –og mellomstore LCD’er. Med en innovativ og kreativ kultur, fokuserer Epson på med sine produkter - kjent for overlegen kvalitet, funksjonalitet, kompakthet og energieffektivitet – å overgå visjonen og de forventninger kunder har verden over.

Ledet av det Japan-baserte Seiko Epson Corporation, består Epson Group av over 73.000 ansatte i 94 selskaper rundt om i verden, og er stolt av vedvarende bidrag til det globale miljøet og til lokalsamfunn der Epson er representert. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V. er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midt-Østen, Russland og Afrika og er lokalisert i Amsterdam. Epson Europe hadde 1655 ansatte og en omsetning på 1540 millioner euro i regnskapsåret 2012. http://www.epson-europe.com

Miljøvisjon 2050