Epson Norge

Epson setter en ny standard for hjemmekino

Pressemelding   •   sep 01, 2010 15:05 CEST

Epson® har lansert modellene EH-R4000 og EH-R2000, to ekstreme kvalitetsprojektorer med full HD for kresne hjemmekinoentusiaster. De har Epsons nye reflektive 3LCD-panelteknologi som tilbyr en kinoopplevelse med mer innlevelse enn noensinne.
Svart blir svartere og hvit blir hvitere samtidig som fargene blir dypere, rikere og mer livaktige i hele spektrumet for den beste kinoopplevelsen noensinne. Reflektiv 3LCD-teknologi tilbyr også mer detaljerte fargeoverganger og et stort fargespillerom. EH-R4000-modellen kan styres over et nettverk, og begge projektorene kan styre annet utstyr som for eksempel Blu-ray-spillere fra fjernkontrollen. De har også triggerfunksjon for å gi strøm til utstyr som for eksempel motoriserte lerret for den ekte hjemmekinoentusiasten. Dette gjør det mulig å styre hele hjemmekinoen fra én fjernkontroll.

Reflektiv teknologi bygger på det eksisterende 3LCD-systemet og hjelper Epson med å nå nye høyder for dynamisk kontrastforhold på 1,000,000:1 for EH-R4000 og 500,000:1 for EH-R2000.

Reflektiv 3LCD-teknologi er ikke bare raskere, men også jevnere, med en ultrarask responstid som gjør at man kan få med seg selv de raskeste bevegelige bildene og redusere uskarphet. Epson har også økt åpningsforholdet som reduserer avstanden mellom piksler betydelig og reduserer "myggnetting"-effekten.

Projektorene kommer med Hollywood Quality Video prosessor som gir de beste full HD-bildene, så hver eneste detalj vises, selv i mørke scener. I tillegg har de andre funksjoner for forbedret bilde som inkluderer bildeinterpolering for jevne bevegelser og action-scener, en "superoppløsning"-funksjon som øker kvaliteten til kilder med normal oppløsning som for eksempel DVD-er og fem forskjellige fargemodi for å tilpasses ulike miljøer.

Med motorisert zoom og linse med størst bevegelse sin klasse, er oppsettet enkelt og tilbyr uovertruffen fleksibilitet.

Stian Georg Andresen, produktsjef for projektorer i Epson Norge, sier: "Vi setter et helt nytt referansepunkt for enestående bildekvalitet, siden vi ikke bare tilbyr et ekstremt høyt kontrastforhold og eksepsjonelle farger, men har også forbedret andre områder som kunder har etterspurt, inkludert det nye moderne produktdesignet. I tillegg tilbyr vi forbedret brukervennlighet med funksjoner som minne for linseposisjonen, slik at bilder med forskjellig sideforhold kan nytes på et 2,40:1 lerret for den ekte cinemascope-opplevelsen."

Projektoren har en slank og elegant symmetrisk design og passer sømløst inn i et hvilket som helst rom, og linsen som er plassert i midten gjør installasjonen flott og enkel.

EH-R4000 og EH-R2000 er tilgjengelige fra slutten av mars og har foreløpig anbefalt pris på heholdsvis 45.990,- og 29.990,-

Nøkkelfunksjoner

• Ekstremt kvalitetsbilde med et høyt dynamisk kontrastforhold på 1,000 000:1 (EH-R4000) og 500,000:1 (EH-R2000)
  • Enkelt oppsett med motorisert zoom og linse