Epson Norge

Epson SureColor SC-S80600 har fått Pantone-sertifisering

Pressemelding   •   okt 31, 2016 08:51 CET

Storformatskriveren SC-S80600 kan reprodusere PANTONE Solid Coated Colours med 98,2 prosents nøyaktighet

Epsons flaggskipmodell innen kreative signage-skrivere – ti-fargers SureColor SC-S80600 – har oppnådd 98,2 prosent fargenøyaktighet i PANTONE MATCHING SYSTEM®1. Dette gjør skriveren til et utmerket valg for de som ønsker helt presis reproduksjon.

- Pantone er standarden for fargepresisjon, så det er utrolig viktig for oss å oppnå 98,2 prosent fargenøyaktighet. Dette gir SC-S80600 en stor markedsfordel og kjøperne trygghet om at deres design vil se like flott ut i virkeligheten som på PC-skjermen, sier markedssjef Solfrid Dyrrdal Liland i Epson Norge.

SC-S80600 har siste generasjons doble Epson PrecisionCore TFP-skriverhoder og det nye UltraChrome GS3-blekket. Dermed produserer flaggskipmodellen raske utskrifter i høy kvalitet og med lang holdbarhet – selv ved de mest krevende utskriftsjobbene og hvor det trengs resultater i absolutt toppklasse med levende farger.

1. Tested in 1440x1440dpi 36 pass mode, on ILFORD Nano Solvent Premium Photo Paper Gloss.

Om Epson
Epson er en global teknologileder dedikert til å koble sammen folk, gjenstander og informasjon med originale, effektive, kompakte og presise teknologier. Med et produktutvalg som omfatter alt fra blekkskrivere og digitale utskriftssystemer til 3LCD-projektorer, smartbriller, sensorsystemer og industriroboter, er selskapet fokusert på å drive frem innovasjoner og overgå kundenes forventninger innen blekkteknologi, visuell kommunikasjon, teknologi du kan ha på deg og robotikk.

Epson-konsernet, som eies av japanske Seiko Epson Corporation, har nærmere 73 000 ansatte i 91 selskaper rundt om i verden, og er stolt av bidraget til samfunnene hvor det driver virksomhet og arbeidet med å redusere miljøpåvirkningen.

Om Epson Europa

Epson Europe B.V. er lokalisert i Amsterdam og er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midtøsten, Russland og Afrika. Epson Europe har 1700 ansatte, og hadde en omsetning 1551 millioner euro i regnskapsåret 2014. http://www.epson.no

Miljøvisjon 2050