Epson Norge

Epson tilbyr 3D-hjemmekino i full HD-kvalitet til lav pris

Pressemelding   •   aug 31, 2012 12:39 CEST

31. august 2012: Epson lanserer EH-TW6100W, EH-TW6100 og EH-TW5910. Dette er en projektorserie som tilbyr full HD-kvalitet og engasjerende 3D-opplevelser for film-, sport- og spillinteresserte. Projektorene er enkle å bruke, men er likevel stappfulle av banebrytende teknologi:

• Ny teknologi for trådløs tilkobling med full HD-kvalitet  (gjelder bare EH-TW6100W)
• Ny trådløs HD-sender med fem HDMI-innganger1, der også kablede enheter kan kobles til
• 3D-teknologi basert på radiobølger  sørger for sterkt signal for 3D-briller
• Naturtro bilder gjennom 3LCD-teknologi med like kraftig lysstyrke for hvitt og farget lys
• Konvertering fra 2D til 3D

EH-TW6100W projiserer innhold i full HD-kvalitet trådløst1 – også fra kablede enheter, som kan kobles til ved hjelp av den trådløse HD-senderen som medfølger. Slik reduseres behovet for kabler, og installasjonen blir enklere og mer ryddig.

HD-innhold i 2D kan konverteres til 3D med ett tastetrykk, og bildeopplevelsen forbedres ytterligere gjennom automatisk fargeoptimalisering, justering av 3D-dybde og teknologi for oppløsningsforbedring. Epsons 3LCD-teknologi med opptil 2300 lumen lysstyrke for både hvitt og farget lys gir naturtro farger og nøyaktig gjengivelse av alle detaljer.

Madlyne Colson, produktsjef i Epson Europe, sier: «Etter at vi gikk inn i markedet for 3D-hjemmekino i HD-kvalitet for ett år siden, har vi lagt til en rekke flotte nye funksjoner i hjemmekinoproduktene, i tillegg til at vi har forbedret den trådløse tilkoblingen. Den nye trådløse full HD-senderen har fem HDMI-innganger – fire flere enn tidligere modeller. Nå kan brukerne enkelt styre enda flere enheter ved hjelp av én enkelt fjernkontroll.»

EH-TW6100W og EH-TW6100 leveres begge med ett par lette radiobølgebaserte aktive 3D-briller2, som lades opp via USB og kan brukes fra en avstand på opptil ti meter fra projektoren.

EH-TW6100W, EH-TW6100 og EH-TW5910 er tilgjengelige fra oktober og har en anbefalt utsalgspris på kr 14.603, 12168 og 8.921 inkl. mva. Se pressemelding i pdf for spesifikasjoner.

Om Epson

Epson er en ledende global aktør innen bildeprodukter inkludert skrivere, 3LCD projektorer og små –og mellomstore LCD’er. Med en innovativ og kreativ kultur, fokuserer Epson på med sine produkter - kjent for overlegen kvalitet, funksjonalitet, kompakthet og energieffektivitet – å overgå visjonen og de forventninger kunder har verden over.

Ledet av det Japan-baserte Seiko Epson Corporation, består Epson Group av over 70 000 ansatte i 106 selskaper rundt om i verden, og er stolt av vedvarende bidrag til det globale miljøet og til lokalsamfunn der Epson er representert. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V. er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midt-Østen, Russland og Afrika og er lokalisert i Amsterdam. Epson Europe hadde 2400 ansatte og en omsetning på 1875 millioner euro i regnskapsåret 2009. http://www.epson-europe.com

Miljøvisjon 2050