Epson Norge

Epson utvider WorkForce Pro-serien

Pressemelding   •   mar 20, 2012 15:45 CET

Epson har utvidet WorkForce Pro-serien med WP-4095 DN- og WP-4595 DNF-skriverne. Disse skriverne er spesielt designet for  å kunne tilby utskrifter av høy kvalitet, holdbarhet og kostnads- og energieffektivitet til arbeidsgrupper i store virksomheter samt små og middels store bedrifter.

WorkForce Pro WP-4095 DN- og WP-4595 DNF-skriverne tilbyr en ideell løsning for arbeidsgrupper i store virksomheter og leverer den emuleringen IT-ledere forventer i tillegg til høy ytelse, pålitelighet og inntil 50 prosent lavere sidekostnad i forhold til sammenlignbare laserskrivere[1]. Disse blekkskriverne gir et reelt alternativ til laserprodukter og tilbyr ytterligere kostnadsbesparinger ved hjelp av superrask, automatisk, dobbeltsidig utskriftsfunksjon, noe som reduserer papirforbruket.

Virksomheter drar nytte av lavere blekkostnader med et utvalg blekkpatroner med en høy kapasitet på inntil 3 400 sider hver[2], med en utskriftsoppløsning på 4800 x 1200 dpi. Dette gir virksomheter utskrifter i topp kvalitet som er bestandige mot vann, avsmitting, merkepenner og falming, siden de tørker umiddelbart takket være Epson DuraBrite Ultra-blekket. Begge enhetene er nettverksklare for enkel deling og tilbyr PDL-støtte, inkludert PCL6-, PCL5c- og ekte Adobe® PostScript® 3™-emuleringer. Skriverne kommer med Epson Connect[3] for å møte alle behov for mobile utskrifter, og brukene kan skrive ut fra smarttelefoner og nettbrett.

Alina Zagaraite, produktsjef hos Epson Europe, sier: "Disse nye WorkForce Pro-skriverne er utviklet for sømløs integrering i arbeidsgrupper i store virksomheter.  De tilbyr det beste fra to verdener: ytelse og holdbarhet kombinert med økonomi og økologi. Disse enhetene gir hele 80% reduksjon[4] i strømforbruket sammenlignet med lignende laserskrivere og har en universell skriverdriver med en rekke emuleringer, noe som er fordelaktig både for effektiviteten og miljøet.”

Ved hjelp av WorkForce Pro-serien, behøver ikke virksomheter lenger inngå kompromisser med henblikk på pålitelighet, ytelse og kostnadseffektivitet, tillegger Alina.

WP-4095 DN og WP-4595 DNF er tilgjengelige fra mars 2012 og koster henholdsvis 3.409,- og 4.383 ink.mva

For  nøkkelfunksjoner se vedlagte pdf dokument

Om Epson

Epson er en ledende global aktør innen bildeprodukter inkludert skrivere, 3LCD projektorer og små –og mellomstore LCD’er. Med en innovativ og kreativ kultur, fokuserer Epson på med sine produkter - kjent for overlegen kvalitet, funksjonalitet, kompakthet og energieffektivitet – å overgå visjonen og de forventninger kunder har verden over.

Ledet av det Japan-baserte Seiko Epson Corporation, består Epson Group av over 70 000 ansatte i 106 selskaper rundt om i verden, og er stolt av vedvarende bidrag til det globale miljøet og til lokalsamfunn der Epson er representert. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V. er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midt-Østen, Russland og Afrika og er lokalisert i Amsterdam. Epson Europe hadde 2400 ansatte og en omsetning på 1875 millioner euro i regnskapsåret 2009. http://www.epson-europe.com

Miljøvisjon 2050