Epson Norge

Epsons mest avanserte 3D-projektorer med full HD

Pressemelding   •   aug 31, 2012 12:38 CEST

31. august 2012: Epson lanserer EH-TW9100W, EH-TW9100 og EH-TW8100, tre 3D-projektorer med full HD for filmentusiaster. Projektorene i denne serien er stappfulle av banebrytende teknologi som sørger for den perfekte hjemmekinoopplevelsen:

- Ny teknologi for trådløs tilkobling med full HD-kvalitet[1] (gjelder bare EH-TW9100W)
- Ny trådløs HD-sender med fem HDMI-innganger1, der også kablede enheter kan kobles til
- 3D-teknologi basert på radiobølger[2] sørger for sterkt signal for 3D-briller
- Svært høyt kontrastforhold på 320000:1
- Svært god oppløsning og bildeinterpolasjon gir skarpere bilder
- Enkel klargjøring takket være linsen med 2,1 x zoom og bredt linseskift
- Konvertering fra 2D til 3D
- Naturtro bilder gjennom 3LCD-teknologi med like kraftig lysstyrke for hvitt og farget lys

EH-TW9100W projiserer innhold i full HD-kvalitet trådløst1 – også fra kablede enheter, som kan kobles til ved hjelp av den trådløse HD-senderen som medfølger. Slik reduseres behovet for kabler, og installasjonen blir enklere og mer ryddig.

HD-innhold i 2D kan konverteres til 3D med ett tastetrykk, og bildeopplevelsen forbedres ytterligere gjennom automatisk fargeoptimalisering, justering av 3D-dybde og teknologi for oppløsningsforbedring. Fargene er naturtro, svart vises ordentlig mørkt som på et filmlerret, og alle detaljer gjengis nøyaktig takket være det høye kontrastforholdet på 320000:1 og Epsons 3LCD-teknologi.

Madlyne Colson, produktsjef i Epson Europe, sier: «I denne serien finner vi den øvre klassen av Epsons hjemmekinoprojektorer, som er perfekt for dem som har et eget hjemmekinorom. Disse projektorene produserer ikke bare bilder i kinokvalitet, men er også enkle å installere takket være bredt linseskift og sentrert linse med kraftig zoom. Dermed får brukerne muligheten til å plassere projektoren der de ønsker, uten å måtte bekymre seg for at bildet skal bli uskarpt eller forvrengt.»”

EH-TW9100W og EH-TW9100 leveres begge med to par lette radiobølgebaserte aktive 3D-briller2, som lades opp via USB og kan brukes i en avstand på opptil ti meter fra projektoren.

EH-TW9100W, EH-TW9100 og EH-TW8100 er tilgjengelige fra november og har en anbefalt utsalgspris på kr 25.968, 23.533 og 20.286 inkl. mva. Se pressemelding i pdf for spesifikasjoner.

Om Epson

Epson er en ledende global aktør innen bildeprodukter inkludert skrivere, 3LCD projektorer og små –og mellomstore LCD’er. Med en innovativ og kreativ kultur, fokuserer Epson på med sine produkter - kjent for overlegen kvalitet, funksjonalitet, kompakthet og energieffektivitet – å overgå visjonen og de forventninger kunder har verden over.

Ledet av det Japan-baserte Seiko Epson Corporation, består Epson Group av over 70 000 ansatte i 106 selskaper rundt om i verden, og er stolt av vedvarende bidrag til det globale miljøet og til lokalsamfunn der Epson er representert. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V. er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midt-Østen, Russland og Afrika og er lokalisert i Amsterdam. Epson Europe hadde 2400 ansatte og en omsetning på 1875 millioner euro i regnskapsåret 2009. http://www.epson-europe.com

Miljøvisjon 2050