Epson Norge

Epsons Small-in-One-serie har nå Wi-Fi Direct

Pressemelding   •   aug 21, 2013 10:49 CEST

Epson gjør det lettere enn noensinne å skrive ut hjemme, med sin nye serie med Small-in-One-skrivere med Wi-Fi Direct™. Skriverne er ideelle for utskrift av familiebilder og dokumenter, og hjemmebrukere kan skrive ut direkte fra Wi-Fi-utstyrte enheter uten behov for en trådløs ruter.

Med Epson Connect – Epsons tjeneste for mobil- og nettskyutskrift – og automatisk Wi-Fi-konfigurasjon er Epson allerede sterkt forbundet med problemfri trådløs utskrift. Med Wi-Fi Direct kan Epson tilby brukerne enda flere muligheter for trådløs utskrift i hjemmet.

Serien består av Expression Home XP-412//415, 312//315, 215 og 212. Hver av skriverne tilbyr muligheten til å spare plass, penger og tid takket være kompakt størrelse, separat blekk og mange brukervennlige funksjoner.

Alle alt-i-ett-skriverne er kompatible med Epson iPrint, slik at brukerne kan skrive ut trådløst fra smarttelefoner og nettbrett. Med XP-412//415, 312//315 og 215 kan brukerne også skrive ut fra hvor som helst i verden ved å sende bilder og dokumenter på e-post rett til skriverens unike e-postadresse. Skriverne er også klargjort for Google Cloud Print.

Alle modellene bruker Epsons nye firefargede Claria Home Ink-sett. Dette er en grunnleggende blekkformel som kombinerer holdbarheten til svart pigmentblekk med den glansede fargebildekvaliteten i fargestoffbaserte blekkpatroner i cyan, magenta og gult. Dette allsidige blekkpatronsettet gir skarpe, klare tekstdokumenter og blanke bilder i laboratoriekvalitet.

Blekkpatronene er lett gjenkjennelige på grunn av den særpregede innpakningen med bilde av prestekrage/valmue, noe som gjør at brukerne umiddelbart kan finne de korrekte blekkpatronene til skriveren sin. Alle patroner er tilgjengelige i standardstørrelse og XL, og sidekapasiteten er tydelig merket foran på pakkene, slik at det blir enklere for brukerne å avgjøre hvilken patronstørrelse som passer best til deres behov.

Mohamed Musa, produktsjef i Epson Europe, sier: “Stadig flere bruker mobile enheter, så vi jobber hele tiden med å tilby større fleksibilitet. I tillegg til Wi-Fi, Epson Connect og Google Cloud Print har vi nå Wi-Fi Direct, slik at brukerne kan sende utskriftsjobber fra smarttelefon, nettbrett eller trådløs bærbar PC direkte til skriveren – uten behov for ruter, helt problemfritt.”

XP-412//415, 312//315, 215 og 212 er tilgjengelige fra slutten av september, med anbefalte utsalgspriser på henholdsvis 895,-, 695,-, 595,- og 495,- inkl. mva.

Se PDF for fotnoter og nøkkelspesifikasjoner.

Om Epson

Epson er en ledende global aktør innen bildeprodukter inkludert skrivere, 3LCD projektorer og små –og mellomstore LCD’er. Med en innovativ og kreativ kultur, fokuserer Epson på med sine produkter - kjent for overlegen kvalitet, funksjonalitet, kompakthet og energieffektivitet – å overgå visjonen og de forventninger kunder har verden over.

Ledet av det Japan-baserte Seiko Epson Corporation, består Epson Group av over 68.000 ansatte i 96 selskaper rundt om i verden, og er stolt av vedvarende bidrag til det globale miljøet og til lokalsamfunn der Epson er representert. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V. er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midt-Østen, Russland og Afrika og er lokalisert i Amsterdam. Epson Europe hadde 1727 ansatte og en omsetning på 1540 millioner euro i regnskapsåret 2012. http://www.epson-europe.com

Miljøvisjon 2050