ESSENTIALLY

ESSENTIALLY UTVIDER!

Pressemelding   •   apr 25, 2013 19:53 CEST

Etter utallige forespørsler fra våre kunder vil Essentially endelig starte salget av næringsrike kaldpressede juicer til stykkpris.

“Green & co” vil være tilgjengelig fra 10 mai på “SmoothieXchange Frogner”

Våre kunder forespør stadig salg av enslige juiceflasker ved siden av rens og supplement pakker. Det er et tydelig ønske om enslig flaskesalg av ferskpresset juice. Lett tilgjengelig på vei til jobb eller trening.

"Å få SmoothieXchange ombord som partner var den perfekte match", påpeker Sandra Drgala.

”SmoothieExchange” har opplevd en rask vekst de siste årene, og fulgt nøye med på de økende internasjonale juice trendene og  hva deres kunder krever. De var på jakt etter et selskap som kan levere kaldpresset juice for å komplettere sitt sortiment. Derfor ble partnerskapet en perfekt match.

De første månedene av 2013 ble mer enn 5 tonn grønnsaker og frukt presset i uken for Essentially. Det lille juicekjøkkenet tar nå steget videre og tar stadig større markedsdeler.

"Vi er glade og veldig ydmyke med tanke på hvor mange henvendelser vi mottar på daglig basis for vår kaldpressede juice", sier daglig leder Sandra Drgala.

På grunn av den store etterspørselen måtte Essentially bedre servicen for å innfri forventningene til kundene med å oppgradere sine produksjonsanlegg .

Nå har Essentially flyttet sin juiceproduksjon til en større produksjonslokale.

”Vi er stolte av å kunngjøre at vi samarbeider med Bonden Grønt AS i Sande for å realisere en større skala av juiceproduksjon.

Bonden Grønt er den perfekte partner for oss siden de har mange års erfaring innen ferskvareproduksjon og har allerede et utmerket nettverk av leverandører i det lokale landbruket.

Helt fra begynnelsen hadde Bonden Grønt sterk tro på kaldpressede grønnsaker og fruktjuicemarkedet så vel som virksomheten vår" forklarer Drgala.

Fakta om Essentially juicene:

I hovedsak inneholder våre juicer opp til 1,5 kg ferske råvarer i hver flaske -  ”pressed to perfection”. Ingen tilsetningsstoffer, fordi vi liker det rent.

Kun de ferskeste frukt og grønnsaker utgjør den beste juicen. Derfor har vi kvalitetssjekk på våre juicer før produksjon.

Alle produkter er ordentlig vasket og skrellet før de går i pressen. Juicen er presset i et kaldt og beskyttet miljø.

I hovedsak er all juicen vår produsert med en spesiell hydraulisk juice presse, som er håndprodusert i USA.

Ni  tonn massivt press trekker forsiktig ut hver dråpe av godhet fra både frukt og grønnsaker samt - frigjør vitaminer, mineraler og enzymer.

På grunn av denne trykkteknikken presser Essentially sin juice mer vitaminer og mineraler ut av fukt og grønnsaker enn det  som blir produsert på typiske sentrifugal juicer.

Våre verdier står i hovedsak for lidenskap, ærlighet, kvalitet, topp service og miljøvennlig ansvar.

Our Values What we live and juice by

Passion

We have a deep passion for what we do. We live and promote a balanced, healthy and sustainable lifestyle. We talk the talk and walk the walk. We strongly believe that nourishing the body with whole foods and natural produce is the best long-term strategy for maintaining good health.

Honesty

What you see is what you get. Our view on nutrition is based on scientific research. We object to diet trends and fads. We are whole. Our products are whole. No additives. No cheap promises.

Quality

Our goal is to provide the highest quality products we possibly can. We define quality by evaluating the ingredients, freshness, safety, taste, nutritive value and appearance of all of the products we offer.

Only the freshest fruits and vegetables make the best juice. Juice should never be cooked. Pasteurization kills vitamins, minerals and live enzymes. Good quality juice won't last long. Our juice has a three-day shelf life because it's 100% raw and unprocessed. That's why it also tastes so much better and nourishes the body best.

Premium Service

We aim to surpass our clients' expectations with an exceptional level of service, education, and support. Our clients' health and nutrition is our highest priority.

We work closely together with internationally recognized nutrition experts and have integrated their knowledge in our recipes.

Environmental Responsibility

We use 100% natural, pesticide free, whole and unprocessed ingredients. We strive to use organic produce and source locally wherever possible. We support local farms in the region and only select suppliers that not only follow organic farming processes but are also recognized on an international level and certified to European standards.

We minimize our waste and carbon footprint by using recyclable materials and composting. Our bottles are the most recyclable of bottle options, PETE 1, which are vital to preserving the shelf life and taste of our juice.

www.essentially.no