Norges Kampsportforbund

Et lite stykke Korea i Nord-Norge

Pressemelding   •   sep 30, 2014 23:05 CEST

Lørdag 4.oktober kan man oppleve et lite stykke Korea i Steigen. Da skal Arctic Taekwondo Games arrangeres av Steigen Taekwondo i kommunens nye allhus. Den Koreanske Ambassadøren kommer og han har sponset alle utøvernes deltakeravgift.

Høstens nordnorske mesterskap i taekwondo blir litt utenom det vanlige. Utøvere fra tre klubber i Nord-Norge er klare for Arctic Taekwondo Games i Steigen denne helgen. Det skal konkurreres i kamp, mønster og speedbreak/knusing. Totalt blir det hundre starter, hvorav 30 er barn.

Den koreanske ambassadøren kommer for å overvære stevnet og har med seg premier som skal deles ut under arrangementet. I tillegg sponser den koreanske ambassaden deltakeravgiften til alle utøvere på stevnet!

Arctic Taekwondo Games skal avholdes i Steigens nye allhus som tidligere denne måneden ble åpnet med kronprinsparet til stede.

Deltakende klubber:
Steigen Taekwondo Klubb
Vågan Taekwondo og Hapkidoklubb
Kiap Taekwondo klubb

Norges Kampsportforbund (NKF) er det tiende største særforbundet under Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Forbundet er lokalisert på Ullevål stadion i Oslo. NKF organiserer over 20 kampidretter, hvorav karate, taekwondo, jujutsu, wushu og kendo er de fremste konkurranseidrettene.