VisitOSLO as

EuroPride til Oslo i 2014

Pressemelding   •   jul 23, 2013 15:05 CEST

Skeive dager og VisitOSLO på vegne av Oslo by har nettopp tatt over stafettpinnen for den internasjonale festivalen EuroPride som arrangeres i Oslo siste uken i juni neste år. Den høytidelige overrekkelsseremonien ble avholdt under årets EuroPride i Marseille sist helg.

Oslo, representert ved Annett Brohmann, fra Visit Oslo, og Skeive dager, representert ved styreleder Ole Villund, mottok under seremonien et teppe som er preget av alle EuroPride-festivalbyenes logoer siden oppstarten i 1992.

EuroPride er en årlig festival som arrangeres i ulike byer i Europa, og eventet tiltrekker seg et stort publikum fra hele verden.

Festivalen gir oss muligheten til å vise frem den flotte byen vår til et bredt publikum, sier Markedskoordinator, Annett Brohmann fra Visit Oslo. Hun er veldig godt fornøyd med den store og positive responsen EuroPride i Oslo 2014 fikk under arrangementet i Marseille.

Styreleder Ole Villund i Skeive dager lover deltagerne en spennende EuroPride i Oslo. Neste år vil vi sammen med aktører som Amnesty International sette fokus på internasjonale menneskerettigheter. Vi er også veldig glade for å ha med oss Kulturhistorisk museum og Nobels Fredssenter som samarbeidspartnere.

EuroPride arrangeres i Oslo for første gang siden 2005, og Salgs- og markedssjef i VisitOSLO, Heidi Thon, er meget glad for at festivalen legger nettopp de demokratiske prinsippene og menneskerettigheter til grunn for sitt program under feiringen. Det homofile/ lesbiske segmentet er et interessant nisjemarked til en viktig målgruppe, og arrangementet er viktig i arbeidet med å presentere Oslo som en tolerant og inkluderende by. Både Grunnlovsmarkeringen og EuroPride kan på hver sin måte bidra til å styrke Norges og Oslos renommé som et land hvor alle har like muligheter, og hvor ytringsfrihet og menneskeverd er en forutsetning i samfunnet.

EuroPride i Oslo arrangeres 20. – 29. juni i 2014, og all informasjon om arrangementet finnes på www.europride2014.com.

(Hjemmesiden lanseres i september 2013, og inntil da rutes all trafikk til
EuroPride 2014 sin facebookside)

VisitOSLO as er markedsføringsselskapet for Osloregionen. Firmaet er organisert som et aksjeselskap der aksjonærene består av bedrifter i regionen som driver reiselivsrelatert virksomhet. VisitOSLO as har et omfattende samarbeid med Oslo kommune. VisitOSLO as har følgende operative avdelinger: Kongress, Destinasjonsmarkedsføring/Mediebearbeiding, web og Turistinformasjon. VisitOSLO har også en sentral vertskapsrolle ved internasjonale arrangement i byen vår, og høy kompetanse når det gjelder tilrettelegging av presse- og informasjonssentra og tjenesteyting til arbeidende presse.