EY

EY nest mest attraktive selskap i verden

Pressemelding   •   sep 23, 2014 13:06 CEST

Universum har igjen kåret EY til verdens nest mest attraktive selskap å jobbe i for business-studentene – kun slått av Google. EY er en stor arbeidsplass med 1.700 ansatte i Norge og 190.000 totalt, nesten fire ganger så mange som Google.

Minst like stabilt som i den globale Universum-undersøkelsen har EY hevdet seg i toppen av den norske listen, der selskapet flere år har innehatt en topp 3 plassering, og i Norden, der EY de siste fire årene har vært nr. 1.

– Studentene vet at hos oss får de arbeide med mange av landets mest interessante bedrifter, og får utvikle seg gjennom å jobbe med dyktige og mer erfarne kolleger i et internasjonalt miljø, sier Bjørn Vihovde, partner og nordisk Talent Leader i EY.

I høst fikk 150 nye avgangsstudenter jobb i EY Norge, 520 i Norden.  Som del av introduksjonsprogrammet samles de en uke i Toledo i Spania for å bli kjent med selskapets metodikk, verktøy, strategier og ikke minst kultur.

EY har også nylig sluttet seg til Alliance for YOUth – en dugnad hvor flere ledende bedrifter har forpliktet seg til å ta i et tak for å få bukt med den høye arbeidsledigheten blant ungdom i flere land i Europa. Gjennom Alliance for YOUth vil EY tilby 55.000 traineestillinger og 35.000 internships i Europa frem til 2020.

EY | Assurance | Tax | Transactions | Advisory

Om EY

EY er den mest globale organisasjonen innen revisjon, skatt og avgift, forretningsjus, transaksjoner og rådgivning. Med 175.000 ansatte i 150 land bidrar våre tjenester og vår kunnskap til å bygge tillit og skape bærekraftig vekst i finansmarkedene og i økonomier rundt om i verden. Vi vil at alt vi gjør skal bidra til at offentlige og private virksomheter fungerer bedre – for våre medarbeidere, kunder og samfunnet vi opererer i. www.ey.no

Navnet EY kan representere den globale organisasjonen eller et eller flere av medlemsfirmaene i Ernst & Young Global Limited, som hver er atskilte juridiske enheter. Ernst & Young Global Limited, et britisk selskap med begrenset ansvar, yter ingen tjenester til kunder. www.ey.com