The Body Shop

Få jevnere og klarere hud med The Body Shops Drops of Light-serie!

Pressemelding   •   jul 08, 2016 00:38 CEST

Drops of Light er en hudpleieserie til daglig bruk med C-vitaminderivat og ekstrakt fra røde alger som bidrar til å klarne opp huden. Serien har mange fordeler: den passer til sensitiv hud, og kombinerer den naturlige kraften fra røde alger med C-vitaminderivat, en av naturens kraftigste antioksidanter. Røde alger er kjent for å bidra til å jevne ut hudtonen og minske synligheten av pigmentflekker. C-vitamin er kjent for sine fuktighetsbevarende egenskaper.

• Hudtonen ser jevnere ut
  • Inntrykket av hyperpigmentering minsker ved jevnlig bruk
  • Forekomsten av pigmentflekker minsker ved jevnlig bruk, i kombinasjon ved bruk av solbeskyttelse
  • Passer også for sensitiv hud
  • Den hardføre røde algen inneholder en kraftfull blanding av mineraler, næringsstoffer og C-vitamin. De røde algene har vokst i det Nord-Atlantiske hav i millioner av år. I dag brukes kraften til røde alger i hudpleie grunnet algenes høye innhold av næringsstoffer og lysgivende effekt – du finner derfor ekstrakt fra røde alger i vår Drops of Light-serie.

Mørke flekker og pigmentering forårsakes av overproduksjon av melanin i huden. Melanin er et pigment som finnes naturlig i kroppen og som kommer frem for å beskytte oss mot solen. Over tid kan melanocytter, cellene som produserer melanin, begynne å arbeide mindre effektivt. Dette gjør at du kan få opphopninger av pigmenter på visse områder av huden. Dette synes som mørke flekker, hyperpigmentering og gusten hud.

4 steg til en jevnere og sunnere hud

Steg 1 - Pure Clarifying Foam Wash 125 ml / 175 kr

Rengjør huden morgen og kveld med denne herlige, kremete ansiktsvasken. Massere inn i ansiktet. Ansiktsvasken rengjør huden skånsomt, uten å tørke ut.

Steg 2 - Pure Translucency Essence Lotion 160 ml / 225 kr

Et fuktighetsbevarende steg som skal gjøres hver morgen og kveld. Dette er det første essensielle steget etter rens av huden. Med sin oppfriskende gel-til-vann-konsistens frisker produktet opp huden og forbereder til det neste steget i hudpleierutinen. Applikere med fingrene eller med en bomullsdott og la den synke inn i huden. Skal ikke vaskes av.

Steg 3 - Pure Healthy Brightening Serum 30 ml / 395 kr

Gi huden glød og klarhet med et lett serum som trekker raskt inn. Serumet glir på huden og bidrar til å gjøre huden klarere samtidig som den er fuktighetsbevarende. Påfør 1-2 dråper på huden hver morgen og kveld og masser inn i huden. Over tid minsker ujevnheter og gulhet i huden. Inntrykket av store porer minsker og huden ser klarere ut.

Steg 4 - Pure Healthy Brightening Day Cream 50 ml / 335 kr

Beskytt huden med en intensiv, fuktighetsgivende dagkrem. Den silkemyke konsistensen smelter inn i huden, og kremen er klinisk bevist å kunne minske mengde, størrelse og intensitet av pigmentflekker, samtidig som den gir 24 timers fuktighet. Dag etter dag blir huden jevnere, mykere og ser klarere ut.

Beskyttende ingredienser fra rettferdig handel

Drops of Light-serien inneholder de fineste råvarene hentet fra jordens fire hjørner. Her brukes kunnskapen til spesialiserte, lokale bønder som produserer de beste råvarene, og med et tilskudd av vår ekspertise skapes disse effektive produktene. Community Trade-produsert marulaolje fra Namibia finner du i Clarifying Foam Wash, og Essence Lotion og Brigthening Serum er beriket med Community Trade Aloe Vera fra Mexico.

Visste du at?

In-vitro studier har vist at ekstrakt fra røde alger har en lysnende effekt på huden fordi den hemmer nøkkelsteg i pigmenteringsprosessen, selv etter at melanin har blitt produsert?

Rød alge er bevist å:

• Redusere melaninproduksjonen ved å hemme aktiviteten til Tyrosinas, et nøkkelenzym som er viktig i melaninproduksjonen.
    • Redusere spredningen av melanosomer som igjen unngår mørke flekker fra å vises på hudoverflaten.
    • Redusere pigmentering som følge av UV-skader.

Serien lanseres mai 2016 i butikk og online.

Om The Body Shop

The Body Shop er et globalt skjønnhetsmerke som ble grunnlagt i Brighton, UK i 1976. The Body Shops visjon er å skape en positiv endring i verden gjennom å tilby produkter som er inspirert av det naturlige, produkter av høy kvalitet og ikke minst gjennom en etisk forsvarlig og bærekraftig produksjon. The Body Shop gikk i bresjen for at forretningsdrift kan og skal være en kilde til noe godt. Etter at The Body Shop ble kjøpt av L’Oréal i 2006 kunne visjonen oppskaleres. The Body Shop har nå over 3000 butikker fordelt på 60 land.

Om Enrich Not Exploit™

Enrich not Exploit™ er The Body Shops banebrytende, globale CSR-strategi. Denne strategien ligger til grunn for hver eneste del av The Body Shops virksomhet og støtter opp om The Body Shops målsetning om å bli et av verdens mest etiske og miljøvennlige globale selskaper.

Den nye CSR-strategien omfatter de etiske prinsippene The Body Shop er bygget på og er et omfattende program av globale aktiviteter og spesifikke mål som berører hver eneste del av selskapet. Under hver og en av CSR-strategiens tre underområder – mennesker - produkter – planeten – har The Body Shop satt seg målbare, spesifikke mål som skal oppnås I løpet av 2020 og som stiller selskapet til ansvar for å levere.

Enrich not Exploit™ - It’s in our hands

The Body Shop i Norge

The Body Shop ble etablert i Norge i 1987. I Norge har vi for tiden ca. 50 butikker fra Alta i nord til Kristiansand i sør. Aktivisme og frivillig arbeid har alltid vært og er fortsatt en viktig del av The Body Shop, også i Norge. Blant annet kan hver enkelt medarbeider benytte tre timer i måneden til frivillig arbeid og få dette dekket av arbeidsgiver. De siste årene har The Body Shop i Norge bidratt med frivillig arbeid for TV-aksjonen, Røde Kors, Frelsesarmeen med flere.