Veidekke ASA

Fakta om konkurransesaken i Sandnes

Pressemelding   •   feb 09, 2011 19:05 CET

- Det er en mer enn 7 år gammel sak som ble bestridt av Veidekke. Da vi ble kjent med saken 6. oktober 2003 igangsatte vi en umiddelbar granskning og oversendte 9. oktober vår redegjørelse til Økokrim og Konkurransetilsynet. Verken Økokrim eller Konkurransetilsynet valgte å forfølge saken, sier konsernsjef Terje R. Venold.

- For at det ikke skal bli noen misforståelser ligger alle våre dokumenter knyttet til denne saken tilgjengelig på våre hjemmesider, avslutter Venold.

For mer informasjon kontakt:

Kommunikasjonsdirektør Kai Krüger Henriksen, tlf 21 05 77 04 / 90 51 93 60, kai.henriksen@veidekke.no

Veidekke er et av Skandinavias største entreprenørselskap med 6.000 ansatte og en omsetning på 16 milliarder kroner. Virksomheten omfatter bygge- og anleggsoppdrag, boligutvikling, asfaltvirksomhet, pukk og grus, veivedlikehold og gjenvinning. Våre verdier er profesjonell, redelig, entusiastisk og grensesprengende. Våre mål for helse, miljø og sikkerhet, HMS, er likestilt med de økonomiske målene. Veidekke kjennetegnes ved en desentralisert organisasjonsmodell med en sterk bedriftskultur og stor grad av medarbeider­involvering. Over halvparten av de ansatte er medeiere og har til sammen 20 % av aksjene i Veidekke. Selskapet er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 aldri gått med underskudd.