Holiday Autos Nordic

Familier foretrekker bil i ferien

Pressemelding  •  09-05-2012 10:21 CEST

Norske familier ser bilen som det mest komfortable fremkomstmiddelet i ferien. Det viser en ny undersøkelse fra Holiday Autos.

– All type fremkostmiddel har sine fordeler, men det som mange nok setter pris på med bilen er fleksibiliteten, sier Anna Madsen, Nordisk Markedssjef i Holiday Autos.

– I bilen slipper foreldrene å uroe seg over at barnet skal søle is på medpassasjerene og de kan selv tilpasse mat- og rastetider.

Undersøkelsen viser at 5 av 10 nordmenn ser bilen som det mest komfortable fremkostmiddelet. På andre og tredje plass kommer fly og tog. På sisteplass kommer båt.

– Selv om det er deilig å seile synes nok de fleste familier som har vært sammen en uke på en seilbåt at komforten er holdt noe tilbake, sier Anna Madsen.

– Ikke minst hvis det regner og man må for det meste oppholde seg under dekk.

I forbindelse med at mange nordmenn forbereder seg til sommerferien har firmaet ladet opp med sin største kampanje noensinne. I en 25-dagers periode tilbyr firmaet 25 prosent rabatt på utvalgte destinasjoner, som skifter hver dag. Bakgrunnen er at firmaet feirer 25-års jubileum globalt.

– Mange sitter nå og regner på feriekassen og vil finne gode priser på leiebiler og derfor er det utrolig morsomt å kunne tilby dette, sier Anna Madsen.

Denne uken er det tilbud på destinasjoner som Tenerife og Lanzarote (onsdag) og Salzburg og Wien (fredag). For full oversikt på skjemaet frem til den 25. mai, se gjerne på http://www.holidayautos.no

Resultat fra undersøkelsen

"Hvilket fremkostmiddel synes du gir mest komfort for familien?"

- Bil 47 %

- Fly 45 %

- Tog 5 %

- Båt 3 %

Holiday Autos undersøkelse ble gjennomført i januar 2012 og ble besvart av 1423 nordmenn.

For mer informasjon, vennligst kontakt: Richard Yams richard.yams@agerapr.se, Tel: 004670 666 65 38

Om Holiday Autos

Holiday Autos er verdens største leiebilformidler med leiebiler på flere enn 5000 destinasjoner rundt omkring i verden. I Norden finnes Holiday Autos i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Holiday Autos er et heleid datterselskap av Holiday Autos International som eies av Sabre Holdings, et av verdens største reiseselskap. www.holidayautos.no.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom