Compass Fairs AS

Fantastisk 30-årspresang: Vant hus verdt 1 million

Pressemelding   •   des 02, 2013 13:17 CET

Lørdag 30.11 kunne Svein Olav Våle fra Notodden puste lettet ut etter en nervepirrende finale i «Jakten på boligdrømmen» i regi av boligmessen Gjør Din Bolig Bedre. Han vant et IEC-hus verdt 1 million kroner, kun to dager før sin egen 30-årsdag!

Nervepirrende finale
Lørdag 30.11 var 19 spente finalister fra hele landet samlet på Clarion Hotel Royal Christiania i Oslo. I et kokende varmt lokale fylt av adrenalin og nerver, ledet konferansier Otto Robsahm en uhyre spennende seanse hvor en av finalistene fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør kunne vinne et IEC-hus verdt 1 million kroner.

Konseptet var enkelt. På scenen sto en dør med lås. I en bolle lå 19 nøkler, og kun en av dem passet til låsen. Passet nøkkelen, var gevinsten et hus verdt i million kroner. Enkelt og greit, men uutholdelig spennende ble det! Èn etter én gikk finalistene opp til Otto og prøvde nøkkelen sin. Like skuffet gikk de ned, én etter én, helt til det kun var tre deltagere igjen. Som nr. 17 i rekken var det Svein Olav Våle fra Notodden sin tur. Idet han skulle forsøke å vri om nøkkelen, ropte Otto «Stopp!». Men Svein Olav holdt hodet kaldt, før han rolig vred om nøkkelen som passet perfekt! Endelig, etter en uutholdelig spennende ettermiddag, kunne IEC-HUS ved Magnar Sandersen dele ut et hus av typen Diane Royal til ungkaren fra Notodden. – Dette er jo helt herlig, sa en fortumlet vinner etterpå, - spesielt fordi jeg blir 30 år på mandag! For en 30-årspresang!

Samarbeid mellom boligmessen, IEC-HUS og Boligklubben bMember
Det var boligmessearrangøren Compass Fairs AS som sto for arrangementet. Finalistene var delvinnere i messekonkurransen «Jakten på boligdrømmen» som har blitt avholdt på hver av de 20 boligmessene som er arrangert rundt om i landet i år. Konkurransen har vært et samarbeid mellom Compass Fair, premiegiver IEC-HUS og Boligklubben bMember.
IEC-HUS har solgt flere hus som resultat av deltagelse på boligmessene, og dette har gjort at IEC-HUS har kunnet legge et hus i potten til glede for alle de messebesøkende.

Trøstepremie til alle
Ingen gikk tomhendt hjem fra finalen, og det var topp stemning i lokalet selv når vinneren var kåret. bMember ga alle finalistene et Total-medlemskap i boligklubben, og IEC-HUS spanderte gavekort på oppgradering av kjøkken for de av finalistene som kjøper hus av dem i løpet av kommende år. Og alle finalistene dro hjem med bilde av seg selv og Otto Robsahm på mobilen, et veldig populært plaster på såret.

Hjem for å feire
- Jeg er bare utrolig glad for å kunne vinne dette huset, det er uvirkelig, og det ble jo mer spennende enn lov er, smilte den lykkelige vinneren, som allerede hadde invitert til feiring av 30-årsbursdag dagen etter. Men da med tidenes 30-årspresang i boks allerede!

Siden 1997 har Compass Fairs AS arrangert sin egen “Gjør Din Bolig Bedre”-messe. ”Gjør Din Bolig Bedre” er landsdekkende med 20 årlige boligmesser fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør. I tillegg arrangeres messen 12 ulike steder i Sverige, flere steder i Danmark og i nordre deler av Tyskland.

Gjennom våre egne messer har vi tilegnet oss en unik kompetanse knyttet til planlegging, bygging og gjennomføring av messer. Dette har medført økt interesse også fra arrangører av andre messer og andre arrangement, og i 2012 var vi teknisk arrangør for i overkant av 60 messer rundt om i Skandinavia.  I 2013 har vi blant annet arrangert Reiselivsmessen og Sjøen for Alle.

Compass Fairs er totalleverandør innen messearrangement og leverer alt av utstyr.