Epson Norge

Fargesublimeringsutskrift på en rekke underlag

Pressemelding   •   aug 12, 2015 08:29 CEST

Nye pakkeløsninger kompletterer Epsons utvalg av fargesublimeringsskrivere

Epson lanserer to nye fargesublimeringsskrivere for pålitelig og kostnadseffektiv produksjon av tekstiler og profileringsartikler i toppkvalitet. SC-F7200 og SC-F6200 inngår i en komplett Epson-pakke med garanti og service, slik at tekstilprodusenter, fotostudioer og leverandører av profileringsartikler trygt kan dra fordel av Epsons høye kvalitet.

Disse nye modellene styrker Epsons utvalg av fargesublimeringsskrivere ved å gi kundene mulighet til å utvide produksjonskapasiteten. Både SC-F7200 og SC-F6200 kan produsere trykte tekstiler av høy kvalitet og overføre til eksempelvis klær, sportstøy og hjemmetekstiler, mens SC-F6200 også gir den fleksibiliteten som kreves for å overføre trykk til en rekke harde underlag. Skriveren kan brukes til bl.a. krus og telefon- og nettbrettdeksler, og er ideell for leverandører av profileringsartikler.

- Fargesublimeringsskriverne er utviklet basert på Epsons nyeste teknologi og kunnskap. Med nye og forbedrede egenskaper åpner SC-F6200 for en rekke nye muligheter med utskrifter som kan benyttes på underlag som metall og tre. SC-F7200 er utviklet for å hjelpe med å gi fremragende resultater i "rull-til-rull"-tekstilmarkedet, sier markedssjef Solfrid Dyrrdal Liland i Epson Norge

Begge skriverne har Epsons PrecisionCore TFP-skrivehode for å gi flotte utskrifter med farger og skarphet i toppklasse. Sammen med UltraChrome DS-blekket gir dette brukerne best mulige resultater. Epson har utviklet et nytt svart HDK-blekk for tekstilutskrift med dype, naturlige svarttoner og tette skygger. Ved utskrift på faste underlag gir standard svart blekk myke overganger som er perfekt for profileringsartikler.

Kunder som kjøper produktene, får fordelen av en komplett pakkeløsning fra Epson. Maskinvaren, programvaren, skriverhodet, blekket og sublimeringspapiret er laget og støttet av én produsent for å sikre at alt fungerer knirkefritt sammen. Skriveren leveres også med Wasatch-programvare, slik at brukerne kan begynne å skrive ut med én gang uten ytterligere investeringer.

I tillegg kan Epsons kunder være trygge på å få førsteklasses service og kundestøtte. Hvis det mot formodning skulle oppstå et problem, leveres begge produktene med ett års garanti som standard. Hvis kundene vil utvide dekningen, er Epson CoverPlus-garantialternativer tilgjengelige, inkludert Epsons fornybare ettårs garanti som betyr at kunder kan betale for ett år om gangen og ikke forhåndsbetale for lange perioder fremover.

Begge modellene har en rekke kostnadsbesparende funksjoner. Blekksystemer med høy kapasitet gir lavere kostnad per kvadratmeter, og ved å bruke Epsons originalblekk blir behovet for rengjøring og utskiftning av skriverhodet mindre. Det er blitt enklere og mer kostnadseffektivt å kvitte seg med avfallsblekk, da begge skriverne har en tolitersflaske for oppsamling av søl. Begge produktene fås også med Epsons program for administrerte utskriftstjenester, som gir bedre budsjettkontroll og bidrar til å redusere lagerbeholdningen.

Epson SC-F7200 og SC-F6200 er tilgjengelig i salg i oktober. Anbefalte utsalgspriser er ikke fastsatt ennå. Se pressemelding i pdf for nøkkelspesifikasjoner og fotnoter.

Om Epson

Epson er en ledende global aktør innen bildeprodukter inkludert skrivere, 3LCD-projektorer og små –og mellomstore LCD’er. Med en innovativ og kreativ kultur, fokuserer Epson på med sine produkter - kjent for overlegen kvalitet, funksjonalitet, kompakthet og energieffektivitet – å overgå visjonen og de forventninger kunder har verden over.

Ledet av det Japan-baserte Seiko Epson Corporation, består Epson Group av over 73.000 ansatte i 94 selskaper rundt om i verden, og er stolt av vedvarende bidrag til det globale miljøet og til lokalsamfunn der Epson er representert. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V. er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midt-Østen, Russland og Afrika og er lokalisert i Amsterdam. Epson Europe hadde 1655 ansatte og en omsetning på 1540 millioner euro i regnskapsåret 2012. http://www.epson-europe.com

Miljøvisjon 2050