TUI Norge

Farvel Star Tour. Nå heter vi TUI.

Pressemelding   •   nov 01, 2016 08:00 CET

–  Vi er nå helt integrert i verdens største reiseselskap. Vi får nå tilgang til en hel verden av ressurser som vil komme kundene våre til gode. TUI vil få et bredere og mer fleksibelt tilbud i tiden som kommer, sier André Braathen, Country Manager TUI Norge.

Ikke alt blir nytt

Selv om navnebyttet markerer en stor endring så vil TUI fortsatt være det mange av våre kunder kjenner oss for. Vi tilbyr pakkereiser til kjente og kjære destinasjoner, og vi har fortsatt kontorer i Oslo, Stockholm, Helsinki og København. Våre skandinaviske guider er tilstede på våre hoteller og destinasjoner, og alles kjære Bamseklubb finnes fortsatt.

– Våre norske kunder er erfarne reisende som kontinuerlig søker nye ferieopplevelser. Vi jobber hele tiden med å kunne tilby dem det beste av nye destinasjoner, fly, hotell, cruise og spennende opplevelser, sier Braathen.

For mer informasjon, se www.tui.no/tui/om-tui

TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly Nordic, Nazar og WonderCruises.

TUI het inntil 1. november 2016 Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Norge og Danmark og Finnmatkat i Finland. Konsernet har siden 2000 vært en del av konsernet TUI Group, verdens ledende reisekonsern med virksomhet i mer enn 180 destinasjoner verden over. Konsernet har base i Tyskland og TUI Group er børsnotert på både FTSE 100 indeksen og tyske MDax. I 2014/15 noterte TUI Group en omsetning på €20mrd og et resultat på €1069m. Gruppen har ca. 76.000 ansatte i 130 land og tilbyr sine ca. 20 millioner kunder heldekkende service fra booking til hjemkomst. TUI sin virksomhet dekker hele verdikjeden, hvilket inkluderer ledende reisearrangører, 1.800 reisebyråer i Europa, seks flyselskap med mer enn 140 kort- og langdistansefly, mer enn 300 egne hoteller deriblant RIU og Robinson. Med 14 egeneide cruiseskip, som MS Europa og luksusskipet MS Europa 2, TUI Cruises «Mein Schiff»- flåten og fartøy under varemerket Thomson Cruises i Storbritannia, er TUI et velposisjonert konsern innen det sterkt voksende cruisemarkedet. Globalt ansvar for bærekraftig økonomi, økologi og sosialt ansvar er grunnleggende i vår forretningsvirksomhet. Som eneste reisekonsern i verden er TUI medlem av FNs Global Compact. Konsernet er også listet på den velrenommerte Dow Jones Sustainability Indices (DJSI).