Fatstone TV

Fatstone.TV presenterer ny norsk dokumentarserie om MMA-utøveren Aron Jahnsen. Onsdag kl 21.00!

Pressemelding   •   feb 15, 2016 16:49 CET

Aron Jahnsen – Til utlandet for å vinne!

17 Februar lanserer Fatstone.TV dokumentarserien «Aron Jahnsen – Til utlandet for å vinne». Serien strekker seg over 4 episoder og handler om livet til MMA-proff Aron Jahnsen mens han er under opptrening til proffkamp i England. Proffkampen ble avholdt i desember 2015.

Fatstone.TV er en nisjekanal for actionsport – og dette er i høyeste grad action.

MMA er en blanding av forskjellige kampsporter og er en av verdens raskest voksende idretter. Selv om det ikke er lov til å gå proffkamper her til lands stiller det ofte dyktige norske utøvere på de internasjonale turneringene og norske Joachim "Hellboy" Hansen er verdensmester 2 ganger i den beinaharde kampsporten.

Dette er første gang Fatstone.TV viser MMA i beste sendetid.

Trener hjemme

Aron Jahnsen – med kallenavnet «Ironfist» - startet med boksing da han var 13 år gammel. I 2003 oppdaget han MMA og sammen med en kamerat fikk han tak i en VHS kassett og begynte treningen på stuegulvet. Tidligere bodde Aron på gymmen hvor han både sov, spiste og trente. I dag har han sitt eget treningsstudio hjemme i kjelleren. Treningen har gitt resultater og i 2007 fikk «Jern-neven» mulighet til å gå sin første proffkamp i England. Etter det har det gått slag i slag – og 34-åringen fra Drøbak er nå en profesjonell utøver i en av verdens tøffeste idretter.

Trener med MMA-Legnde Joachim «Hellboy» Hansen.

I treningsstudioet i kjelleren trener Aron «Jern-neven» sammen med MMA legende og 2 ganger tidligere verdensmester, Joachim «Hellboy» Hansen. Hansen har fortsatt stjernestatus i Japan og dersom Aron vinner denne kampen har han fått signaler om at han kan få gå kamper i Asia, som er noe Jahnsen har drømt om lenge. Aron Jahnsen konkurrerer på profesjonelt nivå i en av verdens tøffeste idretter, i tillegg til å slipe parkett på fulltid. Tidligere i sin karriere bodde han på gymmen, nå har han i stedet fått seg samboer og er blitt bonuspappa.

Britisk promotør digger å jobbe med Nordmenn!

Chris Cook som er promotør for British Challenge MMA forteller at det er en glede å jobbe med norske MMA utøvere og sier: "Nordmennene er alltid med og de er dyktige. I tillegg er de så gira på å gå kamper at de ikke bryr seg om hvem de skal gå mot". Aron kjenner seg igjen i det den britiske promotøren sier. "Når man bor i et land der det ikke er lov med proffkamper blir man sulten på å gå kamp» sier Aaron Jahnsen.

Dokumentarserien «Aron Jahnsen – Til utlandet for å vinne» har premiere på TV kanalen Fatstone.TV onsdag den 17.02.2016 kl 21.00. Du finner Fatstone.TV på GET kanal 80, Canal Digital kanal 137 samt Telenor Norge (Medium og Premium pakken) og Altibox (individuell kanal).

Link til Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=VIPXoBTnXGs&feature=youtu.be

Bakgrunnsinfo om FATSTONE.TV

Firmanavn: Fatstone.TV

FATSTONE.TV er en norsk TV kanal som fokuserer på actionsport.

Fatstone.TV lanserte i Mai 2013.

Kanalen finnes på GET, Canal Digital, Altibox og Telenor Norge. I tillegg kan TV kanalen streames fra fatstone.tv/Livestream.

Bak kanalen står Matias Carlsen og Ann-Mari Albertsen.

Albertsen har lang fartstid fra TV industrien blandt annet fra BBC Worldwide og Discovery.

Regisør, Matias Carlsen har tidligere laget flere dokumentarerfilmer som er vist på TV2, og er kanskje mest kjent for doumentaren "Fra Kapp til Kapp" da han haiket fra Nordkapp til Cape Town. Carlsen er redaktør for Fatstone TV.

For mer informasjon kontakt Matias Nordahl Carlsen,

email: matias.carlsen@fatstone.com