Konica Minolta Business Solutions Norway AS

Ferske tall viser at vi er markedsleder på farge MFP!

Pressemelding   •   jan 20, 2016 12:36 CET

Året 2015 går inn i historiebøkene som et svært godt år for Konica Minolta. Vi har aldri solgt så mange fargeenheter som i fjor!

Svært godt år for Konica Minolta:
Ferske tall fra DMR for kalenderåret 2015 viser at Konica Minolta igjen er Norges største leverandør av multifunksjonelle fargemaskiner for bedriftsmarkedet. Med en farge-markedsandel på hele 24,8% er omtrent hver fjerde MFP fargemaskin i Norge levert av Konica Minolta.

Den ledende leverandør:
Konica Minolta har tradisjonelt hatt en ledende posisjon innen farge MFP, og var allerede i 2006 størst i Norge på fargemaskiner til bedriftsmarkedet. Med en bred produktportefølje og anerkjent kvalitet, samt landsdekkende service- og supportapparat, befester Konica Minolta seg som den ledende leverandøren av farge multifunksjonsmaskiner.

- I 2015 tok Konica Minolta markedsandeler; vi hadde en vekst i totalmarkedet for multifunksjonelle utskriftsenheter på hele 36,6 %. I et marked som vokste 12,6 %, må vi si oss godt fornøyd med at vi vokser langt mer enn markedet, sier markedssjef Rolf Gunnar Solhaug i Konica Minolta.

Konica Minolta Business Solutions Norway AS er blant markedslederne innenfor salg av nettverks- og programvareløsninger og printere/multifunksjonsmaskiner som tilbyr kopi, utskrift, skann og faks. Konica Minolta Business Solutions Norway AS ble etablert 1. april 2004, selskapets hovedkontor ligger i Nydalen i Oslo og teller ca. 190 ansatte. Konica Minolta Business Solutions Norway AS har en forventet omsetning på over 420 millioner norske kroner. Vi har egne avdelinger med kontorer i 11 fylker og 27 frittstående forhandlere som kompletterer vårt distribusjonsnett. Med utgangspunkt i selskapets solide fremmarsj innen optisk teknologi, utviklet etter mange år som tidligere kameraprodusent, tar vi sikte på å være et selskap som tilbyr essensielle og innovative produkter og tjenester.