Creative Elv8ion

Fest og event app i 3D

Pressemelding   •   jun 20, 2011 01:33 CEST

Fest og event app i 3D
Ny applikation gør det nemt og sjovt at planlægge THE party – eller event

PartyM8 (mate) er et uundværligt redskab for den, der brænder for at organisere på den kreative måde.
Med PartyM8 lander en spritny applikation, der på en interaktiv og underholdende måde hjælper med at organisere fester, events og andre projekter. Gode tips og aktuelle links, som er tilpasset de valg, eventet er baseret på, og som derefter kan lægges direkte på facebook.

Til forskel fra andre værktøjer inden for planlægning er PartyM8 bygget op i et 3D-miljø med grafik og animationer som hidtil har været forbeholdt computerspil.

PartyM8 guider brugeren trin for trin til at organisere og prioritere festens/eventets indhold.
Applikationen hjælper også med at fordele budgettet på brugerens prioriterede områder som mad, drikkevarer og underholdning, som sikrer at budgettet overholdes. Samtidig er den en hjælp, som sikrer at alle delmål og deadlines bliver overholdt.

- I en opgraderet version, der har præmiere i nærmeste fremtid, bliver det også muligt at bestille taxa, take away og derudover at få tip om koncerter og underholdning m.m. i netop din by. Du vil også kunne købe billetter direkte via applikationen, fortæller den ene af idémagerne, David Tivemark

PartyM8 indgår i AppM8s som er en serie interaktive applikationer, der gør det muligt at organisere hverdagen på en nem måde både professionelt og privat. Disse apps bliver lanceret løbende igennem 2011-12. Alle bygger på samme pædagogik og følelsen af at befinde sig i et spilleunivers, netop som i Party M8.

- Vi synes der mangler verktøjer indenfor planlægning med lidt mer kreativitet, fordi langt de fleste appudviklere bruger de samme skabeloner. Vi kunne godt tænke os att forene nytte med fornøjelse og bruge de profesionelle som verkelig kan skabe en fed spiloplevelse i projektet. Det var vores hensigt når vi besluttede att samarbejde med de rutinerede Frost Software i udviklingen av PartyM8, fortæller Prashant Sharma, den anden af idémagerne bag projeket.

PartyM8 er resultatet af et unikt skandinavisk samarbejde med aktører fra Oslo, København og Malmø. Bag projektet står 7m Consulting, Sharma Consulting, By Glantz og Frost Software.
De sidstnævnte Oslo baserede spil- og software virksomheden har tidligere lanceret et flertal spil for iphone og Android og har tidligere erfaring med at lave spillebaner for b.la Unreal Tournament 3 og Age of Conan.

Se præsentationsfilm her:  www.creative-elv8ion.com/presentasjonsvideo-av-partym8/

Billeder fra lanceringsfesten: http://www.creative-elv8ion.com/bilder-lanseringsfest/

Kontaktoplysninger:

David Tivemark d.tivemark@creative-elv8ion.com