film2home Norge

film2home – snart i en butikk nær deg

Pressemelding  •  02-07-2012 08:11 CEST

Nordens største tjeneste for å leie film på nettet, film2home, utvikler sitt konsept og inkluderer ca 500 norske butikker som forhandlere. Hver butikk med den nye profilen får mulighet til å tilby kundene sine å leie film på nettet og fra butikk.

” Dette er enda et skritt nærmere i arbeidet med å tilby filmer på kundens premisser." Sier Josefine Envall, leder av merkevaren film2home av Bonver Entertainment.

Ved utgangen av 2012 skal ca 500 butikker som har hatt Videotoppen profil omprofileres til film2home, rundt om i hele Norge. Dette innebærer et tilbud på over 3000 filmtitler på leie tjenesten film2home.no, samt dvd og bluray ved personlig møte i butikk.

Gjennom det fysiske mediet har Bonver utstyrt sine nordiske kunder med filmopplevelser siden 1979. Webtjenesten har eksistert i 11 år. Når flere velger å leie filmene sine på nettet, sammenslår nå film2home utleiebutikkene med sin digitale tjeneste. Kjøpmennene får følge sine filmkunder på nettet.

”Videotoppen har fungert som et samlingssted. Det nye konseptet film2home bygger på den fysiske plasseringen, samt et besøk på nettet.” sier Gerre Versteegh, Bonvers gründer.

Nå får hver kunde som, via sin butikk, registrerer en konto på webtjenesten, leie en film online uten kostnad. På film2home.no kan hver kunde få individuelle filmtips gjennom tjenesten MovieMatch. Det går også å koble sitt medlemskap til sin nærbutikk. Dermed kan man få sine anbefalinger kombinert med tilbud fra sine lokale butikk.

For mer infomasjon kontakt:

Josefine Envall, Head of Digital Distribution, Norden,
josefine.envall@bonver.com, tlf + 46 8 546 03 721,  mobil + 46 70 269 54 37