Finansco

Finansco inviterer til årsseminar 18. januar 2017

Pressemelding   •   jan 06, 2017 07:45 CET

Finansco tar et tilbakeblikk på overraskelsessåret 2016, og kommer med betraktninger for det kommende året. Peter Hermanrud (Sjefsstrateg i Swedbank) ser spesifikt på det norske aksjemarkedet, mens Torbjørn Kjus (DNB) vil gi sin vurdering av dagens oljemarked, samtidig som han drister seg med spådommer om oljeprisens framtidige utvikling.

Seminaret er kostnadsfritt og det vil være enkel bevertning. Vi anbefaler å være ute i god tid med påmelding, da det er begrenset med plasser.

Klikk på denne linken for påmelding

Dato: 18. januar 2017

Tid: 16:45 - 19:00

Sted: Karenslyst allé 2, Skøyen, 0278 Oslo

PROGRAM

16:45 – Registrering og velkommen

17:00 –Overraskelsesåret 2015

Eirik Furuseth er partner og en av gründerne i Finansco. Han har mer enn 15 års erfaring med investeringsrådgivning for formuende privatpersoner, investeringsselskaper og familieformuer. Han vil her ta et tilbakeblikk på investeringsåret 2016 – året hvor Leicester vant Premier League, Storbritannia stemte for å trekke seg ut av EU og Donald Trump ble president i USA. Ingen av disse utfallene stod på blokka vår ved inngangen til året. Hvordan klarte markedene seg igjennom året

17:20 – Oslo Børs er på ‘all-time high’. Gir det grunn til høydeskrekk?

Peter Hermanrud (Sjefsstrateg i Swedbank) har over 30 års erfaring innen finans. Sammen med Harald Magnus Andreassen har han hovedansvaret for både makro og strategisk allokering for Swedbank, og de benyttes begge jevnlig som intervjuobjekter og til markedskommentarer i særlig norske medier. I sitt innlegg skal Hermanrud se spesifikt på det norske aksjemarkedet. Oslo Børs er på sitt høyeste nivå noensinne, men er det ensbetydende med at markedet er dyrt priset?

17:45 – Pause

18:00 – Hva skjer med oljeprisen?

Torbjørn Kjus (DNB) er en av landets fremste oljeanalytikere og har jobbet som oljeanalytiker i snart 15 år. Ved starten av 2016 så anslo han en snittpris på oljen igjennom året på $55 per fat, og det virker igjen som han har truffet godt i sine anslag. Han vil her gi sin vurdering av dagens oljemarked, samtidig som han drister seg med spådommer om oljeprisens framtidige utvikling.

18:30 – Hva har vi i vente for 2017?

Bankinnskudd fortsatte å tape verdi. Storbritannia ønsket seg ut av EU. USA har hevet renten. Og Donald Trump vant det amerikanske presidentvalget. Med dette som et bakteppe for fremtidige investeringer, hvordan velger man de gode investeringene fremfor de dårlige? Espen Seidel (Finansco Forvaltning), som har lang erfaring fra forvaltning av verdipapirfond og hedgefond, vil her dra oss igjennom det han tror blir vinnerne for 2017 og hvilke fallgruver han mener du helst bør unngå.