Finnair Norge

Finnair åpner første europeiske rute til Xi'an

Pressemelding   •   des 20, 2012 11:26 CET

Finnair åpner sommeren 2013 enda en europeisk snarvei til Kina med en ny direkte rute til en av Kinas eldste byer - Xi'an i Shaanxi provinsen. Første A300-300 fly letter fra Finnairs base i Helsinki 14. juni 2013 med direkte kurs mot Xi'an, med tre avganger per uke inntil sommersesongen avsluttes 26. oktober.

Finnair ønsker God Jul og Godt Nytt År

"Finnair har igjen hatt et fremgangsrikt år på det norske markedet i 2012. Stadig flere reisende har valgt den raskeste og mest klimasmarte veien til Asia via Helsinki flyplass. Takk til alle som har bidratt til dette - både reisebyråer og passasjerer.

Virksomheten vår har utviklet seg godt med blant annet åpning av en fjerde destinasjon i Kina – Chongqing – den ellevte totalt i Asia. Neste år begynner vi å fly nonstop tre ganger i uken til Vietnams hovedstad Hanoi, som eneste vestlige flyselskap. Alltid med smidige forbindelser fra Oslo via Helsinki.
De kommende årene ser interessante ut. Om to år blir eksempelvis Finnair først i Europa med Airbus A350 XWB, konkurrenten til Boeings "Dreamliner". Airbus A350 er delvis bygget i komposittmateriale, hvilket gjør flyet 30 prosent mer drivstofføkonomisk enn den firemotors Airbus 340.
Jeg og mine kolleger i Finnair i Oslo ønsker dere alle en riktig God Jul og et Godt Nytt År i 2013!"
Kenneth Gillberg, Skandinaviasjef i Finnair

Finnair øker kraftig fra Norge til Asia

Norske reisende verdsetter Finnairs snarvei til Asia viaHelsinki. Passasjerveksten i november var på over 37 prosent totalt på Finnairs fly mellom Oslo og Asia – sammenlignet med samme måned i fjor. Finnair økte, som angitt nedenfor, på sine fire asiatiske markeder Kina, Japan, India og Sørøst-Asia i november sammenlignet med samme måned forrige år: Osaka +341%, Tokyo +110%, Nagoya +82% Delhi +26%, Bangkok +50%, Seoul +16%, Hongkong +64%, Beijing +2% og Singapore +40%. Bildet: Osaka.

125 000 flere til Asia via Helsinki flyplass
I
perioden januar til november i år har 1 494 563 passasjerer valgt Helsinki som sin gateway til Asia. Det er 125 000 flere enn for samme periode i 2011. Det viser Finavias siste offisielle statistikk for november. Finnairs hjemmebase holder dermed stillingen som Nord-Europas i særklasse største og raskest voksende gateway til det asiatiske markedet. Etter elleve måneder i 2012 er Singapore +99 prosent, Kina +13 prosent, Japan +8 prosent og India +3,5 prosent. Bildet: Helsinki flyplass.

Ikke gå glipp av Finnairs kampanjepriser

Akkurat nå har Finnair kampanjepriser til blant annet Beijing, Delhi, New York, Shanghai, Singapore, Hongkong, Bangkok, Tokyo, Osaka, Chongqing, Seoul – for avreise fra Oslo.