Finnair Norge

Finnair ansetter ytterligere 100 nye piloter og 300 kabinpersonale

Pressemelding   •   des 21, 2015 12:48 CET

Finnair ansetter ytterligere 100 nye piloter og 300 kabinpersonale

Hittil i år har Finnair ansatt 70 nye piloter og 130 kabinpersonale, men det holder ikke for å klare den kommende storsatsingen på Asia: Doble trafikken innen 2020, sammenlignet med nivået i 2010. Derfor gjennomfører Finnair nå den største rekrutteringskampanjen noensinne i flyselskapets historie. Denne gangen handler det om ytterligere 100 piloter og 300 kabinpersonale. I tillegg kommer 50 nye kundeservicejobber på bakken. I oktober i år fikk Finnair sin første Airbus A350 som nå er i trafikk. Finnair har bestilt 19 stykker totalt. Frem til 2020 kommer Finnair til å ha skapt cirka 1000 nye jobber.

Darwin og Penang - ny codeshare med Finnair og Jetstar Asia

Finnair og Jetstar Asia samarbeider til Asia og Australia. Penang er en av destinasjonene. Den 15. desember innledet Finnair og Jetstar Asia i Singapore et nytt samarbeid som gir Finnairs kunder et bredere utvalg av destinasjoner i Asia og Australia via Singapore. Følgende destinasjoner kan nås med én billett og gjennomgående bagasje: Penang og Kuala Lumpur, Malaysia, Ho-Chi Minh City, Vietnam, Phuket, Thailand samt Perth og Darwin i Australia. Finnair og Jetstar Asia er medlemmer i oneworld.

God Jul og Godt Nytt År!

"Finnair har igjen hatt et fremgangsrikt år på det norske markedet i 2015. Den største nyheten i år har vært Finnairs nye Airbus A350XWB - verdens mest moderne passasjerfly – som hadde premiere med en flyvning til Shanghai den 21. november fra Helsinki. En milepæl i Finnairs historie. Stadig flere reisende har valgt den raskeste og mest klimasmarte veien til Asia via Helsinki flyplass. Takk til alle dere som har bidratt til dette - både reisebyråer og reisende. 2016 ser interessant ut. Finnair lanserer to nye destinasjoner: Fukuoka i Japan og Guangzhou i Kina. Finnair satser stort på rekruttering av både piloter og kabinpersonale.
Jeg og mine kolleger i Finnair i Oslo ønsker dere alle en riktig God Jul og et Godt Nytt År"Kenneth Gillberg, Skandinaviasjef, Finnair

Flere fløy med Finnair til Nord-Amerika i november, +20 prosent

Finnair legger frem tall som viser en økning i antall passasjerer som fløy med selskapet innenfor Europa +6,6 %, Nord-Amerika +20 %, innenriks i Finland +13,1 % i november måned i år sammenlignet med samme måned i 2014. Totalt økte antall passasjerer med 13,4 % sammenlignet med samme periode i 2014. Etter elleve måneder i 2015 har 1 550 000 passasjerer valgt å fly den korteste veien med Finnair via Helsinki til Beijing, Shanghai, Hong Kong, Chongqing, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi, Xián, Phuket, Krabi og Singapore. Punktligheten var på utmerkede 92,1 prosent.

Gå ikke glipp av Finnairs tilbud til Asia!

Economy class

Nå er det tid for å booke Finnairs fantastiske tilbud fra Oslo til Asia. Priser i NOK:
Bangkok 5.000
Beijing 5.090
Chongqing 5.490
Delhi 4.090
Hong Kong 5.490
Nagoya 5.430
Osaka 5.470
Seoul 6.380
Shanghai 5.490
Singapore 5.980
Tokyo 5.440
Xi´an 5.090
Les mer!

Business class

Nå er det tid for å booke Finnairs tilbud fra Oslo til Asia i Business class. Priser i NOK:
Bangkok 13.780
Beijing 17.610
Chongqing 16.710
Delhi 14.010
Hong Kong 18.620
Nagoya 22.530
Osaka 22.570
Seoul 27.200
Shanghai 18.110
Singapore 23.850
Tokyo 22.540
Xi´an 18.710

Julestemning på Helsinki flyplass i 2015

Nå er det full julestemning på Helsinki flyplass. I år kan flyplassens reisende nyte en jul i finsk stil - fra gulv til tak. Flyplassen er også offisiell partner i den finske "Julenisseorganisasjonen" Santa Claus Foundation. Sist men ikke minst: Nå er det tiden for å shoppe julegaver på flyplassen - utvalget av merkebutikker er imponerende.