Finnair Norge

Finnair flyr til fem byer under fotball-VM i Russland i 2018

Pressemelding   •   aug 22, 2017 10:25 CEST

Finnair fortsetter å øke til Asia: +19,5 prosent i juli

Finnair legger frem tall som viser en økning i antall passasjerer som fløy med selskapet i juli til Asia (+19,5 %) og Europa (+9,0 %) sammenlignet med samme periode i 2016. Totalt fløy 1,12 millioner passasjerer, (+ 8,1 %) i juli måned, hvilket er all time high i Finnairs historie i én enkelt måned.

Skytrax: Finnair best i Nord-Europa for åttende år på rad

Finnair er igjen kåret til Nord-Europas beste flyselskap i Skytrax World Airline Awards 2017 under Paris Air Show. Det er åttende år på rad at Finnair tok hjem denne attraktive utmerkelsen. Bak prisen står det uavhengige forbrukernettstedet Skytrax. Resultatet bygger på innsamlede synspunkter fra cirka 19 millioner flypassasjerer fra mer enn 100 land og omfatter 325 flyselskaper. Finnair avanserer også på Skytrax Top 100-liste, fra 27. plass i 2016 til 25. plass i år.

Nå flyr Finnair med Airbus A350 til Hong Kong

Nå kan du fly med Finnair ti ganger i uken til Hong Kong fra Helsinki med smidige forbindelser fra Oslo. Prøv gjerne Finnair Business Class i nye Airbus A350! Foto: Finnair.
Nå flyr Finnair med Airbus A350XWB, verdens mest moderne og mest klimasmarte tomotors langdistansefly i sin klasse, til Hong Kong ti ganger i uken. Alltid med smidige forbindelser fra Oslo. Finnair tilbyr også smidige forbindelser fra Hong Kong til 27 av Kinas viktigste storbyer – i tillegg til Beijing og Shanghai. Dette takket være en godt fungerende code-share-avtale Hong Kong-baserte Dragonair.

Finnair flyr til fem byer under fotball-VM i Russland i 2018

Nå er det bare ti måneder igjen til neste års absolutt største sportsarrangement på verdensbasis; Fifa World Cup Russia 2018 i perioden 14. juni til 15. juli. Turneringen, med 32 lag, spilles i 12 forskjellige russiske byer. Finnair flyr nonstop fra Helsinki til fem av disse: Moskva, St. Petersburg, Jekaterinburg, Kazan og Samara. Alltid med smidige forbindelser fra Oslo.

Finnair flyr deg til Kanton-messen 2017 – Asias største

Finnair flyr nonstop frem til og med 28. oktober fra Helsinki til den 122. Kanton-messen, som arrangeres i perioden 15. oktober til 4. november i Guangzhou i Kina. Alltid med smidige forbindelser fra Oslo. Flytiden er 12 timmer 15 minutter fra Oslo. Messen, som ligger på Pazhou Island i Guangzhou, er den største i sitt slag i hele Asia og omfatter totalt 1,1 million kvadratmeter med innendørs og utendørs arealer. Les mer på Kanton-messens nettsted>>

Ny pir på Helsinki flyplass og det første rullebåndet

Den 10. juli var det innvielse av ny pir på Helsinki flyplass, som er utstyrt med rullebånd. Den første i sitt slag i Finland. Nå blir det enklere for alle passasjerer å komme raskere frem til den nye piren. Foto: Finavia.
Den 10. juli i år innviet Helsinki flyplass enda en ny "Asia-pir" for fly og passasjerer. Nybygget byr på 8300 kvm mer plass for alle passasjerer, tre nye flybroer for raskere ombordstigning, og siste men ikke minst: Finlands første rullebånd for mer komfortabel transport. Satsingen styrker Helsinki flyplass' stilling ytterligere, som et av Europas viktigste knutepunkter for flytrafikk mellom Europa og Asia.

Gå ikke glipp av Finnairs fordelaktige tilbud til Asia!

Economy class

Nå er det tid for å booke Finnairs fantastiske tilbud fra Oslo til Asia. Salgsperiode inntil videre. Priser i NOK: Vise alle tillbudene>>

Business class

Nå er det tid for å booke Finnairs fantastiske tilbud fra Oslo til Asia. Salgsperiode inntil videre. Priser i NOK: Vise alle tilbuderne>>

Finnair flyr til 17 destinasjoner i Asia: Bangkok, Beijing, Chongqing, Delhi, Fukuoka, Guangzhou, Ho Chi Min City, Hong Kong, Krabi, Nagoya, Osaka, Phuket, Seoul, Shanghai, Singapore, Tokyo og Xi’an.

I tillegg kommer 16 destinasjoner i Finland: Ivalo, Joensuu, Kuusamo, Kittilä, Kuopio, Oulo, Rovaniemi, Turku, Tampere og Vaasa, Jyväskylä, Kajaani, Kemi, Kokkola og Mariehamn.