Finnair Norge

Finnair fornyer flyparken med fire Airbus A321–200

Pressemelding   •   jan 15, 2016 14:13 CET

Helsinki flyplass størst i Europa til Japan fra Q2

I sommer overtar Helsinki posisjonen som Europas største flyplass i forhold til å ha flest destinasjoner i Japan: Tokyo, Nagoya, Osaka og Fukuoka. Når det gjelder antall avganger til Asia er Helsinki flyplass i dag den femte største i Europa. 2015 ble også et rekordår for flyplassen med 16 millioner passasjerer. Kilde: Finavia

Finnair fornyer flyparken med fire nye Airbus A321–200

Finnair har inngått et Memorandum of Understanding med Singapore-baserte BOC Aviation Pte Ltd, som eies av Bank of China, for leasing av fire nye tomotors Airbus A321-200 narrow body-fly med plass til 209 passasjerer. Levering av Airbus-flyene starter i første halvår i 2017. Leieavtalen gjelder i minst åtte år. Bakgrunnen for denne forretningen er at Finnair dels vil fase ut den trofaste firemotors Airbus A340, dels øke matetrafikken fra Europa til Helsinki for videre flyvninger til Asia. Samtidig selger Finnair to stykk Embraer og ett turboprop-fly.

Flere fløy med Finnair til Nord-Amerika i desember, +36 prosent

Finnair legger frem tall som viser en økning av antall passasjerer som fløy med selskapet innenfor Europa +4,2 %, Nord-Amerika +35,8 %, innenriks i Finland +24,8 % i desember måned i år sammenlignet med samme måned i 2014. Totalt økte antall passasjerer med 13,4 % sammenlignet med samme periode i 2014. Etter tolv måneder i 2015 har 1 682 000 passasjerer valgt å fly den korteste veien med Finnair via Helsinki til Beijing, Shanghai, Hong Kong, Chongqing, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi, Xián, Phuket, Krabi og Singapore. Punktligheten var på 85,8 prosent.

Finnair fem ganger i uken til Indias shoppingparadis, Delhi

Finnair flyr fem ganger i uken mellom Helsinki og Delhi, med smidige forbindelser fra Oslo via transittvennlige Helsinki flyplass. Flytid 6 timer og 45 minutter.
  • Delhi er virkelig et shoppingparadis. Her finner du både kjøpesentre og markeder, mange med lokalproduserte produkter og håndarbeid. I Delhi finner du skinnvarer og sølv til meget gode priser.
  • Central Cottage Industries Emporium er det eldste og største stedet for shopping i Delhi med klær, håndverk, møbler og leketøy fra lokale håndverkere.
  • Rajiv Chowk tilbyr alt fra mote, smykker og teknikk, til koselige restauranter hvor du kan nyte den gode indiske maten. Her blandes vesterlandsk mote med lokale produkter.
  • Gå ikke glipp av shoppingsentre i Delhi, som for eksempel Ansal Plaza, The Great India Place og Select Citywalk.Det beste markedet er Dakari nord i Delhi, som er åpent kun på torsdager. Sarojini Nagar, et sted for gode kjøp, med mengder av klær – husk å prute. Må oppleves.

Gå ikke glipp av Finnairs tilbud til Asia!

Economy class

Nå er det tid for å booke Finnairs fantastiske tilbud fra Oslo til Asia. Disse prisene er bare tilgjengelige frem til 18. januar, så bestill billetter i dag! Priser i NOK:Bangkok 4 900
    Beijing 4 000
    Chongqing 4 000