Finnair Norge

Pressemelding   •   aug 12, 2015 14:14 CEST

Finnair Airbus A350 XWB

Finnair og DAT i nytt samarbeid

Stord kommer nå på kartet med et nytt såkalt interline samarbeid mellom Finnair og DAT. Et samarbeid som sender passasjerer fra Stord til Oslo med smidig forbindelse videre til Helsinki og Asia.
Nå er det nye interline-samarbeidet i gang med mange nye fordeler for passasjerer hos både DAT og Finnair. For det første kan bagasjen sjekkes inn hele veien fra Stord til slutt destinasjonen, og for det andre kan de reisende kjøpe gjennomgående billett fra Stord til en av Finnair destinasjoner i Asia, Finland eller Europa.
Finnair og DAT kan dermed i fellesskap tilby noen av de hurtigste og mest behagelige forbindelser mellom Stord til Finland, Baltikum, Asia og Australia.
"Jeg er veldig glad for at vi har klart å få til et interline samarbeid med Finnair” sier Jesper Rungholm, CEO & President i DAT, og fortsetter " Finnair og DAT vil sammen kunne tilby et sterkt produkt og vi ser frem til et riktig godt samarbeid i fremtiden."
Hos Finnair ser man virkelig frem til at kunne tilby nye ruter og muligheter for reisende fra Vestlandet.”Det er med stor glede, at jeg kan presentere denne nyhet. Finnair har i lengere tid ønsket å tilby våre reisende nye destinasjoner fra Norge som knyttes til våre raske forbindelser fra Oslo til Asia og Australia. Nå kan den reisende fra Stord reise den smidige veien via Helsinki og videre til Asia med DAT og Finnair,” sier sjefen for Skandinavia og Baltikum i Finnair, Kenneth Gillberg.

Premiere for Finnair Apple Watch app* – ditt nye reisefølge

Finnairs app er ditt nye reisefølge som har til hensikt å gi deg en rolig og komfortabel reise. Den følger deg under hele reisen, fra start til sluttdestinasjon. Logg inn med ditt Finnair Plus medlemsnummer og pek deg gjennom de forskjellige momentene i reisen din. Vi kommer til å holde deg oppdatert om all viktig informasjon du trenger.
Her er et utvalg av noen nyttige funksjoner i Apple Watch som gir deg oversikt over dine reiser med Finnair: Mobil innsjekking, mobilt boardingkort, boardingstatus, eventuell oppgradering til Business class, info om forsinkelser, din personlige info som Finnair Plus-medlem, alt om neste flyvning, alle dine bookinger pluss all nødvendig flyinformasjon. *Tilgjengelig for iOS8 og Android-enheter.

Flere Fløy med Finnair i juli Måned

Finnair rapporterer en økning i antall passasjerer som fløy med selskapet til Europa (+ 5,2%), Nord-Amerika (+ 9,0%) og innenriks i Finland (+ 6,8%) i juli i år mot 2014. Etter årets sju første måneder, har 972 000 passasjerer valgt å fly den raskeste ruten fra Skandinavia via Helsinki til Asia med Finnair. Punktligheten var 89,3 prosent.

Russiske perler 3: Samara - Russlands romfartssenter

Bildet: Samara romfartssenter og herlige strender. Samara med 1,2 millioner innbyggere er en viktig industriby og et transportnav. Her ligger også Russlands ypperste ingeniørinstitusjoner, Samaras universitet for romforskning, som har bidratt til å utvikle russernes innovative romprogram. Du kan prøve noen av Samaras beste produkter: vodka, sjokolade og øl. Ta en rundtur på et russisk bryggeri før du går på et av Samaras mange teatre eller konserthus. Utvid dine kunnskaper om russisk historie med et besøk i Stalins bunker eller Leninmuseet. Gå ikke glipp av solnedgangen ved elven Volgas bredd!Finnair begynte å fly til Samara den 7. august 2014. Tidsforskjell: pluss 2 timer.

Pris Oslo - Samara:

Ekonomikkass: NOK 2630

Business class: NOK 9903
• Finnair flyr også til følgende russiske byer: Moskva, St. Petersburg, Jekaterinburg, Nizhny Novgorod og Kazan.

18 grunner til å fly innenriks i Finland

Finnair gir deg hele Finland. Alltid med smidige forbindelser fra Oslo via Helsinki. Finnair flyr til 18 destinasjoner i Finland. Dermed har Finnair, i samarbeid med Flybe, det overlegent største rutetilbudet med innenriksfly i Finland.Helsinki, Ivalo, Joensuu, Kuusamo, Kittilä, Kuopio, Oulo, Rovaniemi, Turku, Tampere, Vaasa, Enontekiö, Jyväskylä, Kajaani, Kemi, Kokkola, Mariehamn, Savonlinna og Varkaus.

Gå ikke glipp av Finnairs tilbud til Asia!

Economy class

Nå er det tid for å booke Finnairs fantastiske tilbud fra Oslo til Asia. Priser i NOK:Bangkok 5030
Beijing 5090
Chongqing 5490
Delhi 4270
Hong Kong 5480
Osaka 5270
Nagoya
Seoul 6270
Shanghai 5240
Singapore 5970
Tokyo 5240
Xian 5090
Les mer!

Business class

Nå er det tid for å booke Finnairs tilbud fra Oslo til Asia i Business class. Priser i NOK:Nagoya 22530
Osaka 22560
Seoul 25990
Singapore 16400
Tokyo 22540

Nå kan du ta toget fra og til Helsinki flyplass

Nå kan du ta toget mellom Helsinki flyplass og Helsinki sentrum. Det finnes en rekke forskjellige billettvarianter å velge mellom. Enkeltbillett kjøper du i billettautomaten på flyplassen eller ombord i toget. Du kan også kjøpe sesongkort eller 24-timerskort, som gjelder for Helsinkis kollektivtrafikk i ett døgn. Det koster 12 euro og gjelder for et ubegrenset antall reiser i 24 timer innenfor Helsinki, Vanda, Esbo og Grankulla. Den underjordiske togstasjonen åpnet den 10. juli i år og skal

Finnair flyr 300 ganger i måneden til Asia!

Beijing, Shanghai, Chongqing, Hong Kong, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi, Singapore og Xi´an. I vintertidtabellen også til Phuket, Krabi og Ho Chi Minh City.