Finnair Norge

Finnair storsatser på Russland

Pressemelding   •   jun 10, 2014 10:28 CEST

Finnair starter opp tre nye ruter til Russland fra Helsinki: Nizhny Novgorod 25. mai, Samara den 7. august og Kazan den 18. august. Det blir tre avganger per uke per destinasjon. I dag flyr Finnair dobbel daglig til St. Petersburg, ni ganger i uken til Moskva og fire ganger til Jekaterinburg fra Helsinki. Øvrige dager samarbeider Finnair med oneworld-partneren S7 på det russiske markedet.

Skytrax: Finnair best i Norden

Nå har det uavhengige forbrukernettstedet Skytrax oppdatert sin årlige kvalitetsranking. Dette skjer etter en grundig revisjon av 18 flyvninger med Finnair i februar måned. Over 100 punkter - alt fra ombordservice til flyplasser - var med på sjekklisten. Finnair klarte seg utmerket og får beholde sine fire stjerner, som selskapet er alene om i Norden siden 2009.

Flere fløy med Finnair i mai

Finnair legger frem tall som viser en økning av antall passasjerer med 3,7% mai måned 2014. Etter fem måneder i år har 637 000 passasjerer valgt å fly den korteste veien fra Skandinavia via Helsinki til Beijing, Shanghai, Hong Kong, Chongqing, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi og Singapore med Finnair. Punktligheten var på 89,3 prosent.

Nytt landemerke: "Finnair-hjulet"

Helsinki har fått et nytt landemerke – "Finnair-hjulet". Det handler om et gigantisk pariserhjul – "Finnair Sky Wheel" – som reiser seg over Helsinkis skyline. Den 40 meter høye stålkonstruksjonen har 30 luftkondisjonerte gondoler. Hvorav én VIP.

Raskere sikkerhetskontroll

Kapasiteten ved sikkerhetskontrollen i Terminal 2 på Helsinki flyplass er utvidet til 23 sluser. Pluss fem stykker. Det betyr mindre køer i rushtiden og en gjennomstrømning av reisende på 4100 per time. Også den manuelle innsjekkingen har fått flere skranker. Totalt 76 stykker. Antall innsjekkingsautomater er nå 62 stykker, og 14 bag drop.

Skytrax: Helsinki er 9. best

Helsinki flyplass, Finnairs hjemmebase, beholder sin niendeplass blant verdens ti beste firestjerners flyplasser ifølge Skytrax' siste ranking for mai måned 2014. Selskapet plasserer seg mellom to japanske mega-flyplasser: Tokyo/Haneda (8) og Osaka/Kansai (10).

Gå ikke glipp av Finnairs tilbud til Asia

Nå er det tid for å booke Finnairs fantastiske tilbud fra Oslo til Asia. Fra-priser:

Bangkok NOK 4 830
Beijing NOK 4 940
Chongqing NOK 4 940
Delhi NOK 4 010
Hanoi NOK 5 350
Hongkong NOK 5 670
Osaka NOK 5 400
Seoul NOK 6 620
Nagoya NOK 5 400
Osaka NOK 5 400
Shanghai NOK 5 440
Singapore NOK 6 410
Tokyo NOK 6 330
Xián NOK 5 040
Les mer!

Finnair Business Class tilbud til Asia

Nå er det tid for å booke Finnairs tilbud fra Oslo til Asia i Business class. Fra-priser:

Bangkok NOK 12 700
Beijing NOK 17 660
Chongqing NOK 18 190
Dehli NOK 13 970
Hongkong NOK 18 670
Nagoya NOK 24 020
Osaka NOK 24 040
Seoul NOK 23 240
Shanghai NOK 18 560
Singapore NOK 18 770
Tokyo NOK 23 020
Seoul NOK 23 240

Finnair flyr 300 ganger i måneden til Asia!

Beijing, Shanghai, Chongqing, Hongkong, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi, Singapore, Hanoi og Xi´an.