Finnair Norge

Finnair til Asia 300 ganger i måneden fra juni

Pressemelding   •   okt 25, 2010 09:39 CEST

2010 10 25 Fra og med juni måned neste år tilbyr Finnair rekordmange - 75 fly i gjennomsnitt pr. uke, eller 300 avganger pr. måned – til Asia fra Helsinki. Fra den 27. mars øker Finnair fra seks fly i uken til daglig mellom Helsinki og Osaka, Nagoya og Seoul. Fra den 6. juni blir Delhi igjen en daglig destinasjon, fra den 15. juni blir det doble avganger fem ganger i uken til Hongkong, og fra den 30. mai daglig til Finnairs nye destinasjon Singapore. Samtlige med smidig planlagte tilslutningsfly fra Oslo via Helsinki.
- Allerede i dag har Finnair markedets tredjestørste utvalg av destinasjoner fra Europa til Asia. Neste sommer blir vi ennu bedre og kan garantere våre kunder daglige flyvninger til samtlige ti destinasjoner - i noen tilfeller dobbeltdaglige, sier Finnairs Norgessjef, Kenneth Gillberg.Grunnlaget i Finnairs Asiaflåte er tomotorers Airbus A330-300. De er bransjens mest klimavennlige langdistansefly i forhold til brendselsforbruk og utslipsnivåer.

999.000 via Helsinki til Asia etter ni måneder
2010 10 25 I årets første ni måneder har 999.000 reisende valgt Helsinki som deres gateway til Asia. Det er 81.000 fler enn i samme periode i 2009. Helsinki forsterker sin stilling som Nordeuropas største gateway og Europas tredjestørste til Asia. Helårsprognosen indikerer 1,4 millioner Asia-reisende ifølge Finavias seneste prognose. Antallet av reisende til Seoul er steget med 61 %. Kategorien med flest reisende har Japan i toppen med 300.000 inntil nå. Det viser en aktuell statistikk fra Finavia, det finske luftfartsverket, på grunnlag av perioden januar til og med september måned 2010 sammenlignet med samme periode siste år. Seoul er steget mest med +46 %, Japan +19 %, Hongkong +10 %.

Passasjer nr 1 million via Helsinki til Asia
2010 10 25 Passasjer nummer 1 million som har fløyet til Asia via Helsinki ble hedret 21. oktober på Helsinki flyplass. Finnair flyr mer enn 60 ganger per uke til 9 destinasjoner i Asia. I perioden 2001-2010, har passasjerantallet som reiser via Helsinki til Asia vokst fra 240.000 til 1 million per år. I år reiste passasjer nummer 1 million allerede i oktober.

Finnair-kampanjer til Asia – Shanghai fra 5.915 kr.
2010 10 25 Nå kan du fly billigere til Asia og Helsinki med Finnair. Fra-priser inklusive skatter fra Oslo via Helsinki: Beijing 5.965 kr, Shanghai 5.915 kr og Tokyo 7.065 kr. Tilbudet gjelder ved booking via Finnairs hjemmeside. Sjekk prisen hos ditt reisebyrå!
Jeg vil vite mer om alle Finnairs tilbud>>