Finnair Norge

Finnair tolv ganger i uken til Hongkong

Pressemelding   •   jun 09, 2011 10:53 CEST

Finnairs satsing på daglige fly fra Helsinki til Singapore, som startet den 30. mai, har vært den store flynyheten den siste tiden. Men samme dag kjørte selskapet også i gang den største enkeltsatsingen noensinne på én enkelt destinasjon i Asia: Tolv fly per uke til Hongkong!

Det innebærer doble daglige avganger fra Helsinki fra mandag til fredag, og daglige på lørdag og søndag. Finnairs Norgessjef, Kenneth Gillberg, sier at dette er en etterlengtet satsing for næringslivet i Norge:
– Tekstil-, mote- og rederibransjen er blant våre største kunder til Hongkong. Det er fordi mange norske virksomheter har kontor der og gjør forretninger i Kina.
Tolv fly per uke innebærer virkelig fleksibilitet for forretningsfolk som reiser ofte. Det går alltid minst ett Finnair-fly hver dag fra Helsinki til Hongkong, med smidige forbindelser fra Oslo og Bergen.

Flere fløy med Finnair i Europa og Asia

Tolv prosent flere fløy med Finnair til Asia i mai måned, sammenlignet med samme periode i fjor. Etterspørselen til Japan ligger litt under normale nivåer, men forretningsreisene fra Japan tar seg sterkt opp igjen. Over 70 prosent av Finnairs passasjerer fra Japan er japanere. Finnairs passasjertrafikk, målt i betalte passasjerkilometer (RPK), steg med 7,4 prosent i mai, sammenlignet med samme periode året før. Totalt transporterte samtlige selskaper innenfor Finnair-konsernet 660 300 passasjerer i måneden, 12,1 prosent flere sammenlignet med samme måned året før.
Finnairs regulære trafikk økte med 12,0 prosent. Trafikken til Asia steg med 9,8 prosent i mai, og i Europa økte trafikken med 16,9 prosent.

Se Niagarafossen - fly med Finnair til Toronto

Niagarafossen er verdens største og mest kjente foss. Hvert sekund styrter mange millioner liter vann ned i dypet, noe som skaper en fantastisk lydkulisse. Fossefallene har en amerikansk og en kanadisk side, og består av to hoveddeler, Horseshoe Falls i Canada og American Falls i USA.
Nå kan du også oppleve Niagarafossen med Finnair, fordi vi siden den 26. mai har begynt å fly til Toronto i Canada, som ligger rett nord for de berømte fossefallene. Finnair flyr med Boeing 757, med kun økonomiklasse ombord, fem ganger i uken frem til den 11. september. Laveste pris Oslo/Bergen - Toronto tur/retur: Nok 5845 inkl. skatter og avgifter Rutetabell:
AY031 Helsinki–Toronto 17.45–19.35 mandag til torsdag, og søndag
AY032 Toronto–Helsinki 22.50–14.00 mandag til torsdag, og søndag