First Hotels

First Hotel Millennium kåret til Norges ledende forretningshotell

Pressemelding   •   okt 06, 2010 16:29 CEST

First Hotel Millennium gikk helt til topps som Norges ledende forretningshotell i ”reiselivsbransjens Oscar-utdeling”, World Travel Awards. Dette er den mest prestisjetunge kåringene i reiselivsbransjen, hvor mer en 180 000 reiselivsansatte over hele verden stemmer frem sine vinnere, og dermed en av de største anerkjennelse en reiselivsbedrift kan få.

Siden 1993 har World Travel Awards delt ut priser i hundrevis av kategorier til reiselivsbedrifter over hele verden. Det er første gang First Hotel Millennium i Oslo vinner denne prisen. First Hotel Grims Grenka var også nominert i kategorien Norges ledende forretningshotell, men det var First Hotel Millennium som trakk det lengste strået.

-   Det er svært gledelig at First Hotel Millennium er kåret til Norges beste forretningshotell. Dette er en viktig pris som har stor internasjonal betydning. Det er sterk konkurranse på hotellmarkedet i Oslo, og det at First Hotel Millennium vinner denne gjeve prisen, og to First Hotel i Oslo er nominert, tror jeg skyldes at vi setter gjestene i fokus, og gir hver enkelt reisende det lille ekstra, sier Michael Telling, Konserndirektør i First Hotels.  - Forretningsreisende er kanskje de mest krevende kundene vi har, og kåringen i World Travel Award beviser at vi langt på vei har lykkes med dette. Det er ekstra gledelig at også First Hotel Skt. Petri nylig ble kåret til Skandinavias beste forretningshotell i CNBC Business. At to First Hotel i løpet av kort tid vinner så prestisjetunge priser, tror jeg kommer av vår sterke merkevare og det er også et bevis på at vi gjør ting riktig, avslutter Telling.

World Travel Awards er en årlig prisutdeling der ansatte i reiselivsbransjen kårer de beste leverandørene i mange ulike kategorier. Kåringen er av Wall Street Journal også kalt "reiselivsbransjens Oscar",  og den har stor internasjonal betydning. Årets prisutdeling for Europa fant sted 1. oktober i Antalya i Tyrkia.

For  ytterligere  informasjon og bilder,  kontakt:

Michael Telling, President, First Hotels, t: 484 04 472, e: Michael.telling@firsthotels.no

Trine Hoel Winther, Communication & PR Manager, First Hotels t: 950 25 000, e: trine.winther@firsthotels.no

First Hotels är en av Skandinaviens ledande hotellkedjor med 47 unika hotell i centralt läge i utvalda städer i Norge, Danmark och Sverige.

Bland hotellen återfinns det prisbelönta First Hotel Grims Grenka i Oslo, First Hotel Reisen i Stockholm och First Hotel Skt. Petri i Köpenhamn samt det erkända designhotellet Avalon i Göteborg.

First Hotels etablerades 1993 och omfattade till en början sex hotell i Sverige. Kedjan har sedan växt genom förvärv av befintliga hotell samt etablering av helt nya.
First Hotels målsättning är att erbjuda kvalitetsupplevelser och individuella val. Alla hotell i First Hotels är unika när det gäller stil, atmosfär och inredning.