Fitness Brands Norway

Fitness Brands ny tungvekter på markedet

Pressemelding   •   mai 02, 2016 09:53 CEST

Fitness Brands Nordic blir en av Nordens største leverandører av treningsutstyr når Motionskompaniet AB og Gymline AS fusjonerer. Med totalt 68 års samlet erfaring av fitness, trening og helse spenner den nye bedriften musklene gjennom å maksimere sin service og tilby det bredeste produktsortimentet på det nordiske markedet.

Bedriftene som fusjonerer etablerte seg allerede på starten av 80-tallet og er med det pionerer innen treningsutstyr. Fusjoneringen innebærer at to solide, rutinerte og serviceinnstilte selskap nå blir enda sterkere. Fitness Brands vil tilby kunder unike konsept og totalløsninger med fokus på innovasjon.

Trond Karlsen, Fitness Brands Norge sier:

"Vi er veldig fornøyde med å slå oss sammen og forene våre ressurser og kompetanse. For våre kunder betyr fusjoneringen at vi blir mer konkurransekraftige og kan utføre raskere leveranser. I tillegg kan vi skape smartere løsninger på et krevende marked."

Per Andersson, Fitness Brands Sverige:

"Fitness Brands skal være den trygge og komplette helhetsleverandøren som skaper nye muligheter. Uansett om det gjelder manualer eller gulv og interiør. Et flertall spennende agenturer innenfor ulike segmenter er også på vei. Gjennom vår erfaring vet vi att inspirerende og motiverende redskap og miljøer kan være avgjørende for å skape god helse og livskvalitet."

"Motionskompaniet og Gymline har også alltid strevet etter høye servicenivåer. Gjennom fusjoneringen styrker og utvikler vi vår kompetanse ytterligere, hvilket gir Fitness Brands et ekstra løft. Vårt mål er å bli det ledende selskapet i Norden og vi har ambisjoner om å doble omsetningen på tre år."

For mer informasjon kontakt gjerne:

Per Andersson, Fitness Brands Sverige
Mobil: +46 739 40 1100, mail: per.andersson@fitnessbrands.com

Trond Karlsen, Fitness Brands Norge
Mobil: +47 967 76 610, mail: trond.karlsen@fitnessbrands.com

Fitness Brands er en av Nordens ledende leverandører av kvalitetsprodukter innenfor fitness, trening och helse. Bedriften omsetter idag 136 MNOK og har 37 ansatte. Bedriften har sitt sentrallager i Göteborg samt kontor i Västerås, Sverige og i Fredriksstad, Norge. Fitness Brands er eksklusiv distributør av Life Fitness, Hammer Strength, Escape Fitness, TRX och Stages Cycling.