Genesys

Fjellsport satser på kundeservice i skyen

Pressemelding   •   nov 30, 2016 08:00 CET

Den norske nettbutikken Fjellsport hadde behov for en moderne og fleksibel løsning for sitt kontaktsenter. Dette har de funnet gjennom den skybasert kontaktsenterløsningen PureCloud.

Nettbutikken Fjellsport har hatt stor vekst i løpet av kort tid og har dermed fått en ny utfordring – å kunne tilby god kundeservice. Kontakten skal helst skje via telefon, mail, chat eller sosiale medier, og skal samtidig kunne tilpasses etter sesong. Deres forrige telefonsystem var bare et sentralbord tilpasset bedriftstelefoni.
– Vi innså ganske enkelt at systemet vi satt med fra før av ikke ville være tilstrekkelig. Vi trengte en moderne plattform som også kunne inkludere kanaler som mail, chat og sosiale medier, sier Adrian Martinson, kundeserviceansvarlig i Fjellsport.

Ettersom Fjellsports krav var så spesifikke, var det ikke vanskelig for dem å velge hvilket system de skulle benytte seg av. Plattformen skulle ha fleksibilitet og være såpass enkel at de selv skulle kunne ta hånd om all administrasjon og det meste av tilpasningene, og de ønsket i tillegg å unngå omfattende investeringer. Plattformen som levde opp til kravene, var PureCloud fra Interactive Intelligence, levert gjennom Advania, en plattform som Adrian selv raskt så potensialet i.
– Siden den ligger i skyen og debiteres som en skytjeneste, løpende per bruker, gir det oss frihet til å variere antall agenter, og til å ansette personer som ikke har mulighet til å sitte i vårt kundesenter i Sandefjord, sier Adrian Martinson.

Integreringen med PureCloud og Fjellsports CRM-system bidrar også til bedre oversikt over kundene; de får bedre svar og henvendelsene kan behandles betydelig raskere enn tidligere. Adrian ser også en moderne kontaktsenter-plattform som kan vokse med bedriften. Allerede i 2017 vil Fjellsport utvide PureCloud-plattformen for satsningen i det svenske markedet.

Les hele artikkelen via Advania her.

Interactive intelligence (Nasdaq: ININ) er en globalt ledende leverandør av skybaserte løsninger for kundeengasjement, samarbeid og kommunikasjon. Disse hjelper kundene til å forbedre sin kundeservice, øke produktiviteten og redusere kostnadene. Selskapet har levert nyvinninger i bransjen i over 20 år, 150+ patentregistreringer, og mer enn 6000 kundeinstallasjoner over hele verden.

Interactive tilbyr sine kunder rask avkastning på investeringen og robust pålitelighet, skalerbarhet og sikkerhet. Det er også det eneste selskapet som, av et globalt ledende analysefirma, har blitt anerkjent som ledende innen både kundeplasserte- og skybaserte løsninger for kundeengasjement .

Selskapet har hovedkontor i Indianapolis, Indiana, USA og har over 2000 ansatte over hele verden. Selskapet har vært representert i Sverige siden 1999. Mer informasjon: www.inin.com/se