Finnair Norge

Flere fløy med Finnair til Asia i januari

Pressemelding   •   feb 08, 2013 11:16 CET

Etter en måned i år har 130 000 passasjerer valgt å fly den raskeste veien fra Skandinavia til Beijing, Shanghai, Hongkong, Chongqing, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi og Singapore med Finnair. Det er 10,7 prosent flere enn for samme periode i fjor. I januar hadde Finnair en fortsatt kraftig økning i etterspørselen på alle våre fire asiatiske markeder: Kina, Japan, India og Sørøst-Asia. Også punktligheten var på linje med fjorårets, det vil si at rundt 82 prosent av flyene holdt rutetabellen.

American til Chicago fra Helsinki 15. juni
Fra den 15. juni innleder Finnair for tredje år på rad et daglig codeshare-samarbeid med oneworld-partneren American Airlines på strekningen Helsinki - Chicago, med smidige forbindelser fra Oslo. Det innebærer at du får tilgang til en av USAs største hub'er - Chicago O´Hare Airport. Fra Chicago kan du fly videre til hele Nord- og Sør-Amerika samt innenriks i USA. American Airlines flyr daglig til og fra Helsinki med Boeing 767, med business class og økonomiklasse ombord, frem til den 31. august. Finnair flyr daglig mellom Helsinki og New York året rundt.

Flere fly til Turku og Tampere
Fra 31. mars til 26. oktober blir det enda flere forbindelser fra Oslo via Helsinki til Turku og Tampere. Flybe Finland flyr innenriks i Finland.

Finnair serverer den beste vinen i Business class
Finnair har en lang og stolt tradisjon for å vinne prestisjetunge priser for sine Business Class vinvalg, og den siste for beste Business Class vin i den årlige Business Traveller Cellars in the Sky awards 2013. Finnair vant første plass for sin portugisiske Niepoort Colheita (1998 Douro), og deler æren med KLM.  Finnair ble også berømmet i Best Presented Wine list kategori, og ble nummer to.

Finnair satser på flere spanske Asia-passasjerer

Finnairs spanske destinasjoner blir stadig mer attraktive både for selskapets spanske og asiatiske passasjerer. Sommeren 2013 flyr Finnair daglig fra Helsinki til Malaga, og ti ganger i uken til Barcelona. I høstsesongen, fra 7. juni til 22. september, blir det to fly om dagen fra Helsinki til Barcelona. Det blir også daglige fly til Madrid fra Helsinki, og fra den 14. juni til 30. juli, ti ganger pr. uke.

Finnair får ny partner i flyalliansen oneworld
Siden 1. februar i år er det femstjerners* selskapet Malaysia Airlines fullverdig medlem i flyalliansen oneworld. Det styrker alliansen og gir Finnairs kunder økte muligheter til å fly videre fra Singapore med Malaysia Airlines til et bredt utvalg av destinasjoner rundt omkring i Sørøst-Asia og Australia. Selskapet flyr til 85 destinasjoner og har 85 fly. Deriblant Boeing 777 og Airbus A380. *Skytrax.

Finnair til Mallorca, Antalya, Tel Aviv, Toronto
Når den nye sommerrutetabellen starter fra 31. mars til 26. oktober, vil Finnair fly fra Helsinki til Toronto, Palma de Mallorca, Antalya og Tel Aviv.

Finnairs passasjerer ga 70 000 euro til Unicef

Finnairs passasjerer donerte 70 000 euro og to millioner Finnair Plus-poeng i perioden 26. november 2012 til 6. januar i år. Pengene går til UNICEFs store satsing på utbygging av skoler i elleve asiatiske land.

Ikke gå glipp av Finnairs rimelige flyvninger
Akkurat nå har Finnair rimelige flyvninger til blant annet Beijing, Delhi, New York, Shanghai, Singapore, Hongkong, Bangkok, Tokyo, Chongqing och Seoul – for avreise fra Oslo.