Finnair Norge

Flere fløy med Finnair til Asia i mars

Pressemelding   •   apr 08, 2013 15:54 CEST

Etter tre måneder i år har 383 000 passasjerer valgt å fly den raskeste veien fra Skandinavia til Beijing, Shanghai, Hongkong, Chongqing, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi og Singapore med Finnair. Det er 5,2 prosent fler enn for samme periode i fjor.

I mars hadde Finnair en fortsatt økning i etterspørselen på alle sine fire asiatiske markeder: Kina, Japan, India og Sørøst-Asia. Punktligheten var 87 prosent av flyene holdt rutetabellen.

Pekka Vauramo ny CEO for Finnair
Pekka Vauramo, 55 år, blir ny CEO for Finnair fra 1. juni i år. Han arbeider nå som operativ direktør for Cargotecs enhet som produserer skipsutrustning. Han har tidligere vært ansatt i det svenske gruve- og byggekonsernet Sandvik. Ifølge Finnairs styre skal Pekka Vauramo blant annet fullføre det spareprogrammet som selskapet innledet i fjor, samt utvide Finnairs virksomhet i Asia og Norden.

Finnair 100 ganger i måneden fra Oslo
Finnair flyr 100 ganger i måneden til Helsinki fra Oslo. Alltid med smidige forbindelser til Beijing, Shanghai, Chongqing, Hongkong, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi og Singapore, og fra 14. juni også Hanoi og Xián. Finnair flyr alltid den raskeste og korteste veien fra Oslo via Helsinki til Asia. Finnairs konsept ombord fra Oslo er alltid Business class og økonomiklasse. Finnairs rutetabell er skreddersydd for å passe til selskapets omfattende Asiatrafikk og effektiv dagpendling mellom Helsinki og Oslo.

Finnair tilbake med nye Quality Hunters
Nå lanserer Finnair og Helsinki flyplass et oppdatert Quality Hunters-prosjekt. Nå kan hvem som helst være med og foreslå praktiske løsninger ombord på flyet og på flyplassen. Alt for å forbedre reiseopplevelsen. I fjor fikk Finnairs passasjerer vegetarisk mat ombord og muligheten til å bytte bøker på flyplassen takket være Quality Hunters. Følg prosjektet på @qualityhunters på Twitter, bloggen qualityhunters2013.com eller på facebook.com/qualityhunters.

Finnair tester HPs lesebrett ombord
Finnairs passasjerer er først i verden til å teste Windows 8 på HP ElitePads som en del av underholdningen ombord. Testen har pågått siden 20. mars og avsluttes 20. mai. Alle som har testet fyller ut et spørreskjema som Finnair så analyserer for å finne ut hvilken ny type underholdning passasjerene vil ha ombord, sammenlignet med det tradisjonelle fornøyelseskonseptet. Finnair vil på denne måten forbedre kundeopplevelsen ombord. Testen gjennomføres dels på interkontinentale flyvninger, dels charter, kun ombord på to av våre Airbus A330.

Ikke gå glipp av Finnairs rimelige flyvninger
Akkurat nå har Finnair rimelige flyvninger til blant annet Beijing, Delhi, New York, Shanghai, Singapore, Hongkong, Bangkok, Tokyo, Chongqing och Seoul – for avreise fra Oslo.