Finnair Norge

Flere fløy med Finnair til Asia - pluss 7,5 % i juni

Pressemelding   •   jul 17, 2013 10:47 CEST

Etter seks måneder i år har 787 700 passasjerer valgt å fly den raskeste veien fra Skandinavia via Helsinki med Finnair til Beijing, Shanghai, Hongkong, Chongqing, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi og Singapore. Det er 6,2 prosent flere sammenlignet med samme periode i fjor. Finnairs nye destinasjoner Hanoi og Xián fra 14. juni regnes ikke. I juni måned hadde Finnair en fortsatt god etterspørselsøkning på + 53 % til alle fire asiatiske markeder: Kina, Japan, India og Sørøst-Asia. Også punktligheten økte til meget gode 94,1 prosent av flyene i rute. Totalt fløy 147 000 passasjerer med Finnair til Asia i juni. Pluss 7,5 prosent.

Finnair og Japan Airlines i codeshare til Tokyo

Den 1. juli landet Japan Airlines på Helsinki flyplass for første gang i historien. Dermed blir det enda flere og bedre forbindelser til og fra Tokyo via Helsinki. Finnair og Japan Airlines, som samarbeider på strekningen og er medlemmer i oneworld, tilbyr nå 14 fly pr. uke til den japanske hovedstaden. Finnairs Skandinaviasjef Kenneth Gillberg ønsker Japan Airlines velkommen til Helsinki:
– Sammen kan vi tilby en av de beste rutetabellene til Tokyo i hele Europa. Noe som tiltrekker seg forretningsreisende som flyr ofte og som alltid ser etter de smidigste forbindelsene. Nå er det altså mulig å velge Finnair på den ene strekningen og Japan Airlines på den andre. Det blir også enklere å fly innenriks fra Tokyo med Japan Airlines.
Japanerne kommer til å bruke Boeings Dreamliner 787 (bildet) på strekningen i høst. Takket være Japan Airlines nye rute avanserer Helsinki flyplass til fjerdeplass i Europa som gateway til Japan. Finnair flyr 21 ganger i uken til Tokyo, Osaka og Nagoya. Jeg vil vite mer om Japan Airlines!

Bedre priser og forbindelser til Nord-Amerika
Finnair har blitt med i Atlantic Joint Business sammen med American Airlines, British Airways og Iberia. Det innebærer at den reisende nå kan benytte seg av opp til 102 daglige flyvninger mellom Europa og Nord-Amerika! Med dette samarbeidet får vi nå enda bedre priser i alle fire flyselskaper og smidigere forbindelser til videre destinasjoner i Chicago, Dallas, London, Los Angeles, Madrid, Miami og New York.

Last ned oneworlds nye rutetabell til din iPad!

Nå kan du som har iPad laste ned Finnairs rutetabell som en app til nettbrettet. Det er flyselskapsalliansen oneworld som har lansert den nye tjenesten. Takket være dette kan du søke etter nær 10 000 daglige flyvninger som alliansens tolv selskaper tilbyr til nesten 1000 byer. App'en viser blant annet beste forbindelsesruter, total reisetid, bonuspoeng og aktuell info om alle flyvninger. Last ned her>>

Finnair utvider sortimentet i flyplassbutikken

I sommer utvider Finnair tilbudet i annen etasje i sin egen Taxfree-butikk ved gate 28 på Helsinki flyplass. Det nye sortimentet fokuserer på hjemmeinnredning og konfeksjon. Når ombyggingen er ferdig kan Finnair tilby et mer kundetilpasset sortiment for passasjerer som skal fly utenlands.

Ikke gå glipp av Finnairs rimelige flyvninger

Akkurat nå har Finnair rimelige flyvninger til blant annet Beijing, Delhi, New York, Shanghai, Singapore, Xian, Hanoi, Hongkong, Bangkok, Tokyo, Chongqing och Seoul – for avreise fra Oslo.

Finnair flyr over 320 ganger i måneden til Asia!

Beijing, Shanghai, Chongqing, Hongkong, Tokyo, Nagoya,
Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi, Singapore, Hanoi og Xi´an.