Paradisreiser

​Flere flyavganger fra Oslo for å imøtekomme stor etterspørsel

Pressemelding   •   des 28, 2015 10:13 CET

Commercial Manager Norway - Rannveig Snorradottir og Sales Executive - Nils Geir Askekjær fra Qatar Airways besøkte Paradisreiser i Drammen en tåketung desemberdag. Med seg i bagasjen hadde de store nyheter om Qatar Airways, et av verdens ledende flyselskap, som atter en gang i 2015 har vunnet tittelen `Airline of the year´ i den prestisjetunge Skytrax Global Survey. Den samme ærefulle utnevnelsen som de også fikk i 2011 og 2012.

Qatar Airways er også et av de mest hurtigvoksende flyselskapene i verden, med sine 168 maskiner dekker de store deler av verden med totalt 152 destinasjoner på merittlisten, men de akter ikke å stoppe der: Ytterligere 330 maskiner er under bestilling, for å møte den forventede økningen i verdens lufttrafikk (kilde: Qatar Airways).

Fra 11. september 2001 så har økningen i den årlige lufttrafikken vært på hele 85%, og det er forventet en fordobling de neste 15 årene (kilde: Airbus Global Market Forecast 2015 - 2034).

Paradisreiser AS har vært med på fremgangen fra deres oppstart i 2001; - Det har vært en formidabel økning i flytrafikken de siste årene, og veldig mange aktører har kommet på banen hvilket er til forbrukernes fordel, konkurransen om passasjerene er stor og prisene er lave, sier nestleder Marte Aasekjær Moholdt. Paradisreiser har turoperatør kontrakter med de fleste markedsledende flyselskapene ut fra Norge. - På tross av at vi er et lite land med få innbyggere i den store sammenhengen, så er det norske markedet ettertraktet; vi er reiseglade og vi er villige til å betale for komfort på reisen, fortsetter Moholdt, - vi har hatt en stor økning i salg av businessklasse billetter; hele 64% bare det siste året. Qatar Airways har valgt å sette inn to ekstra ukentlige flyvninger fra Oslo i hele februar og mars 2016 for å imøtekomme den store etterspørselen.

Trenden ser ikke ut til å stoppe der - heller ikke hos Paradisreiser, som ser en stor interesse for eksotiske reisemål også i 2016. - Vi vet det er flere som får en veldig spesiell gave under juletreet i år, smiler Moholdt.

Paradisreiser startet sin virksomhet i 2001. Paradisreiser AS er medlem av Reisegarantifondet og Virke/Norsk Reiselivsforum.

Paradisreiser har spesialisert seg på reiser til Seychellene, Mauritius, Maldivene, Bora Bora/Fransk Polynesia, Kenya, Tanzania, Zanzibar, Sør-Afrika, Uganda, Mosambik, Kongo-Brazzaville, Victoria Falls (Zambia og Zimbabwe), Botswana, India, Thailand, Vietnam, Oman, Dubai, Abu Dhabi og Doha.

Som en velrenommert turoperatør har vi gode avtaler med våre solide samarbeidspartnere: flyselskap, hotell og lokale representanter/agenter. Du som kunde vil nyte godt av disse avtalene, både når det gjelder pris og kvalitet. Vi legger vekt på god bransjekunnskap og personlig service. Våre dyktige reisekonsulenter besøker våre destinasjoner og bosteder jevnlig. Dette gjør oss i stand til å finne best mulig reisealternativ for våre gjester.