Knupp AS

Flytt stuen ut i sommer!

Pressemelding   •   nov 01, 2016 17:51 CET

Flere og flere tilrettelegger og møblerer nå uteområdet på lignende måte som vi gjør innendørs. Vi drømmer vel alle om vår egen lille oase hvor vi kan nyte det gode livet utendørs, vår, sommer og høst. Hva er vel bedre enn et hyggelig sted hvor man kan nyte lyse og vakre sommerdager, sommerkvelder –og kanskje netter? Et bredt spekter av varmelamper gjør at man også på litt kjøligere kvelder kan kose seg i hagen.

Hagemøblene står selvsagt i sentrum her, hvor det finnes modeller og materialer for enhver smak. Likevel er det møbler i kunstrotting som dominerer trenden. Hovedårsaken er at dette er møbler som klarer seg fint uten at man behøver å bruke mye tid på det. Og tiden, den vil vi jo helst bruke på å småpusle litt med vekster i hagen eller rett og slett bare nyte uteområdet.

Det er også blitt mer vanlig med pynt og dekor utendørs. Både puter, pledd, matter, lykter og andre typiske interiørprodukter benyttes i utstrakt grad i hagemiljøet for å gi den gode, avslappede stemningen.

Disse nye trendene gjør at det også utvikles nye produkter for å tilfredsstille våre nye behov. Vi trenger mer oppbevaringsplass til puter og pledd, og mange har ikke flere utegrupper og ønsker kanskje bord som de kan både spise ved eller benytte til loungebord. Dette tar produsentene hensyn til, slik at vi nå kan velge møbler med mer plass for oppbevaring eller bord som kan heves og senkes etter behov. Det har også kommet møbler med puter som tåler vann, for de som ikke har plass til uteoppbevaring eller ikke ønsker å flytte puter etter vær og vind.

Våre hagesentre har egne fagansvarlige som svært gjerne bistår deg med tips og råd når det gjelder din uteplass. Vi er glade for å kunne dele vår kompetanse!

Knupp er en ny norsk hagesenterkjede lokalisert på Østlandet. Knupp har sitt hovedkontor i Sande med butikker i Sande, Notodden, Drammen, Larvik, Horten, Hadeland og Sarpsborg. Knupp har sitt utspring fra Markens Grøde Kindberg AS som startet opp sin virksomhet i 2002. Det startet i Sande og utviklet seg videre rundt på Østlandet. Vi er i dag syv hagesentre med ca 130 ansatte totalt.

Knupp ønsker å ta rollen som kundens foretrukne lokale hagesenter med spesielt fokus på inspirasjon, engasjement, opplevelser og aktiviteter. Vi selger markedets ledende produkter fra de beste leverandørene innenfor planter, hagemøbler, hageutstyr, interiør og ikke minst de beste produktene til ditt kjæledyr.