Coca-Cola Enterprises Norge AS

Først i Norge med lukkbar boks

Pressemelding   •   feb 15, 2011 09:48 CET

Coca-Cola Enterprises Norge og energidrikken Burn Day er først ut i det norske markedet med en åpne/lukke-funksjon på boks. Nå kan man slukke tørsten, for deretter å lukke boksen.

Nyskapningen har vunnet flere innovasjonspriser siden lanseringen i 2008 i Frankrike der den også vant hovedprisen ”Can of the year 2008”. Sammen med nyheten Burn Day skal

Coca-Cola fortsette utviklingen i energisegmentet. Burn Day er en energidrikk for dagtid. I omfattende forbrukerundersøkelser har Burn Day scoret høyt, og ønsket om en energidrikk for dagtid er etterspurt. Smaken av Eple og Kiwi gir energidrikken en mild og syrlig smak – som nytes best på dagtid.

-        Denne boksen differensierer Burn Day klart fra de andre energidrikkene i norsk handel. Vi er godt fornøyde med å gi enda en reell innovasjon til energidrikkerne våre. I tillegg vet vi fra forbrukerstudier i inn- og utland at det er etterspørsel etter en energidrikk også på dagtid, uttaler en optimistisk markedsansvarlig for Burn, Karen Huffman.

Coca-Cola Enterprises Norge har med energidrikkene Burn og Urge Intense en markedsandel på 41 % (Nielsen), og er 25 prosentpoeng større enn nærmeste leverandør. Lanseringen skjer 1. februar i Kiosk, Bensin og Servicekanalen (KBS), og 1. mai i dagligvarehandelen.

-        Vi er stolte av å kunne fortsette vår høye innovasjonstakt innen kategorien - vi var først ute med 0,5L boks, med smakstilsatt energi for dagtid energibehov og nå med en reell pakningsinnovasjon. Jeg ser at andre leverandører følger oss, og jeg er stolt av å være med å drive denne lønnsomme kategorien. Det skal vi fortsette med avslutter Huffman.

For mer informasjon, kontakt:

Stein Rømmerud

Direktør for omdømme, kommunikasjon og samfunnskontakt

Coca-Cola Enterprises Norge AS

901 19 985

srommerud@cokecce.com

Om Coca-Cola
Coca-Cola Enterprises Norge AS har 1000 ansatte fra 46 ulike nasjonaliteter. Selskapet er Norges største produsent av alkoholfrie drikkevarer. I 2009 var omsetningen 2,3 mrd kroner, og det totale salgsvolumet 300 millioner liter. Hovedkontoret ligger på Lørenskog, men selskapet har også tett samarbeid med Macks Ølbryggeri i Tromsø, Telemark Kildevann i Fyresdal og Hansa Borg. Selskapet er et heleid datterselskap av Coca-Cola Enterprises Inc, som er børsnotert ved New York Stock Exchange.