Strømmen Storsenter

Folkehav på Strømmen Storsenter

Pressemelding   •   okt 25, 2012 14:10 CEST

Tusenvis av kunder stod i kø da Olav Thon foretok den offisielle åpningen av Norges største kjøpesenter klokken 10.00 i dag.

Nøyaktig klokken 10.00 kunne gårdeier Olav Thon og ordfører i Skedsmo Kommune, Ole Jacob Flæten klippe snora og erklære den nye delen av Strømmen Storsenter for åpnet. Utenfor senteret var køene allerede lange av forventningsfulle kunder som ville inn for å se nærmere på de nye butikkene.

- Dette er en stor dag. Jeg kjøpte den nedlagte fabrikken etter Strømmen Stål i 1979, hvor mer enn 500 ansatte hadde mistet jobben. Det var pessimisme i området, men i 1985 åpnet vi Strømmen Storsenter, og med dagens utvidelse er vi det største senteret i Norge målt i antall butikker, og 2000 mennesker har sin jobb her i dag, sa Olav Thon under åpningen.

Olav Thon hadde sammen med senterledelsen invitert til en storstilt åpning for kunder, venner og butikkeiere, blant dem Tryge Hegnar, Jens Ulltveit-Moe, Petter Varner og Moods of Norway-gründerne Simen Staalnacke og Peder Børresen.

Fiskeriministeren åpnet Sjøveien
Rett etter at snoren var klippet var det så klart for åpningen av fiskebutikken Sjøveien ved Fiskeriminister Lisbeth Berg-Hansen.

- Nordmenn fortjener gode fiskebutikker med fersk og sunn sjømat, sa hun, før Olav Thon la til at han nå var i sitt nittiende år, og hadde tenkt til å holde det gående i mange år til – takket være at han stort sett spiste fisk.

Sjøveien er en av flere små nisjebutikker som nå har inntatt nye Strømmen Storsenter. I tillegg satser senteret, som nå består av 203 butikker over 65 000 kvadratmeter, stort på mote, interiør og sport.

Raskest voksende region
- Vår region vokser faktisk raskest i landet, og det nye senteret gjør at det blir enda mer attraktivt å bo i Skedsmo Kommune. Og hvem hadde trodd for tretti år siden, da mye av den lokale industrien ble nedlagt, at det i dag skulle være mer enn dobbelt så mange arbeidsplasser på det samme området, sa ordfører Ole Jacob Flæten.

Det er ventet ekstra mange kunder til Strømmen Storsenter de neste dagene, både fordi folk er nysgjerrige på Norges største kjøpesenter, men også fordi en rekke av butikkene har ekstra gode tilbud fremover.

Med vennlig hilsen:
Senterdirektør Per Kristian Trøen: 970 44 236
www.strommenstorsenter.no

Strømmen Storsenter utvider, og blir Norges største kjøpesenter den 25. oktober. Senteret blir nesten dobbelt så stort som i dag med 203 butikker fordelt på 65 000 kvadratmeter. Senteret satser spesielt på interiør, sport og mote, og mer enn 800 nye hel- og deltidsstillinger skapes i forbindelse med utvidelsen.