Epson Norge

Formel 1-stjernen Lewis Hamilton har hovedrollen i ny Epson-video

Pressemelding   •   okt 19, 2016 10:26 CEST

"Lewis Gets Inked" viser fordelene med de innovative EcoTank-skriverne

Tre ganger verdensmester i Formel 1, Lewis Hamilton, er hovedpersonen i en video Epson lanserer i dag. "Lewis Gets Inked" viser fordelene med den nye EcoTank-skriveren og er tilgjengelig på Epsons YouTube-kanal.

Den morsomme og actionfylte filmen er spilt inn ved MERCEDES AMG PETRONAS Formula One™-teamets hovedkontor. Den viser EcoTank-skrivernes innovative blekkteknologi med etterfyllbare blekktanker – og den store mengden blekk som medfølger på kjøpet. Fordelene med EcoTank-skriverne – høyvolumutskrifter uten behov for blekkpatroner – kommuniseres på en overraskende og underholdende måte. Videoen er en del av en multikanals innholdsstrategi bestående av hovedfilmen og en rekke "behind the scenes"-materiell

Som Official Team Partner støtter Epson Formel 1-teamet MERCEDES AMG PETRONAS med blekkskrivere, skannere, 3LCD-projektorer og wearables som smartbriller. Kampanjen "Lewis Gets Inked" står i kontrast til tidligere samarbeid som har vist de to aktørenes kontinuerlige jakt på innovasjon, globalt lederskap og utvikling av høykvalitetsprodukter i en mer seriøst innpakning. Epsons bruk av innovativ teknologi harmonerer med hva det regjerende FIA Formula One World Championship-teamet tilstreber i sporten, og dette er et eksempel på hvordan teamet jobber med Epson for å vise innovasjon.

- Jeg får delta på mange interessante prosjekter med teamets partnere, og kan med stor sikkerhet si at dette er blant de mest uvanlige! Opptaket med Epson for EcoTank-skriverne var skikkelig moro. Jeg liker å gjøre ting som er annerledes og gå ut av komfortsonen. Det var en ny opplevelse å få 400 liter blekk kastet på meg, så jeg lot det stå til og synes resultatet ble veldig kult, sier Lewis Hamilton.

- Det innovative EcoTank-systemet har snudd utskriftsmulighetene på hodet, så vi ønsket å skape en film som overrasker og huskes. Epsons merkevare kjennetegnes av kvalitet, innovasjon og ytelse. Derfor forventer ikke mennesker en morsom og actionfylt film fra oss. MERCEDES AMG PETRONAS Formula One™-teamet var fantastiske å samarbeide med i dette prosjektet. Lewis Hamilton har tilført karisma, stil og humor og bistått med å vise en annen side av Epson. Prosjektet har tatt ett år og det kreative teamet har hatt en viktig rolle for resultatet, sier Maria Eagling, Director of marketing i Epson Europe.

Se filmen her: https://youtu.be/W3ONxVwF7b4
Mer om kampanjen her:
www.epson.eu/lewisgetsinked
Høyoppløste bilder og film: https://mercedes-benz-archive.com/marsF1/login/login.xhtml
EcoTank:
www.epson.no/ecotank

Om crewet

Epson jobbet med Citizen Films og managing director Gretchen Shoring i forbindelse med produksjon av innhold og Rollo Hollins regisserte videoen. Teamet for spesialeffekter, Machine Shop, ble engasjert for deres spesialekspertise og Rina Yang la en unik siste finish som fotoansvarlig.

Om EcoTank
Epson EcoTank ET-3600 og det medfølgende[1] blekket har kapasitet til 11.000 utskrifter, noe som gir brukervennlighet og ultra-lave kostnader per side – uten bruk av blekkpatroner. Alt-i-ett-skriverne har en utskriftskapasitet tilsvarende 72 blekkpatroner i snitt[2], mens ET-3600 har ytterligere kapasitet. Den har en anbefalt utsalgspris på kr. 4495 inkl. mva, mens ekstra blekkflasker er tilgjengelige fra kr. 99.

Se pressemelding i pdf for fotnoter.

Om Epson
Epson er en global teknologileder dedikert til å koble sammen folk, gjenstander og informasjon med originale, effektive, kompakte og presise teknologier. Med et produktutvalg som omfatter alt fra blekkskrivere og digitale utskriftssystemer til 3LCD-projektorer, smartbriller, sensorsystemer og industriroboter, er selskapet fokusert på å drive frem innovasjoner og overgå kundenes forventninger innen blekkteknologi, visuell kommunikasjon, teknologi du kan ha på deg og robotikk.

Epson-konsernet, som eies av japanske Seiko Epson Corporation, har nærmere 72 000 ansatte i 93 selskaper rundt om i verden, og er stolt av bidraget til samfunnene hvor det driver virksomhet og arbeidet med å redusere miljøpåvirkningen.

Om Epson Europa

Epson Europe B.V. er lokalisert i Amsterdam og er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midtøsten, Russland og Afrika. Epson Europe har 1700 ansatte, og hadde en omsetning 1551 millioner euro i regnskapsåret 2014. http://www.epson.no

Miljøvisjon 2050