Fortsatt vekst for EasyConnect

Pressemelding   •   feb 11, 2010 08:53 CET

(Oslo, February 10, 2010) Birdstep Technology ASA hadde totale inntekter på 29,1 millioner (39,1 millioner) og et EBITDA resultat på -5,1 millioner i fjerde kvartal 2009 (4,5 millioner). Netto kontantstrøm fra virksomheten har vist en positiv utvikling gjennom 2009 og var på -1 million i fjerde kvartal (16,7 millioner).
Selskapets viktigste forretningsområde, EasyConnect hadde en solid vekst på 42% sammenlignet med fjerde kvartal 2008. 550 007 nye kunder aktiverte sine USB modemer med EasyConnect software i kvartalet sammenlignet med 464 762 aktiveringer i samme kvartal i 2008.

Samlede inntekter for 2009 var på 107,9 millioner, en økning fra 103,6 millioner i 2008. EBITDA- resultatet for 2009 var -23,5 millioner mot -33,1 millioner foregående år.

EasyConnect viste en sterk vekst på 42% i inntekter i fjerde kvartal målt mot fjoråret. Det underliggende momentet i markedet er fortsatt veldig sterkt, og utbredelsen av mobilt bredbånd er fremdeles veldig lav i flere av selskapets fokusområder.

-Markedet for mobilt bredbånd er i sterk vekst og er veldig dynamisk og i rask endring. For Birdstep er det viktig å være i konstant tilpasning til utviklingen og vi har derfor gjennomført en viktig reorganisering i fjerde kvartal. Dette vil øke vårt salgsfokus og muliggjøre uttak av synergier på tvers av vår kjernevirksomhet som igjen vil styrke vår evne til å vinne nye kunder, sier Torbjörn Sandberg.

For utfyllende informasjon, vennligst se selskapets Q4 rapport.
Torbjörn Sandberg
Administrerende direktør i
Torbjorn.Sandberg@birdstep.com

Alex Gundersen
Finansdirektør i
Alex.Gundersen@birdstep.com

About Birdstep

Birdstep Technology ASA is a leading provider of secure and seamless wireless connectivity software for operators, enterprises and mobile device manufacturers. EasyConnect offers advanced connection and service management solutions for network operators and laptop manufacturers. SafeMove is a mobile VPN solution providing seamless and secure connectivity to business data for corporations and governments.

Birdstep Technology was founded in 1996 and is since 2002 listed on the Oslo Stock Exchange under the ticker “BIRD”. The company has 100 employees and is headquartered in Oslo, Norway, with competence centres in Sweden, Finland and the United States. For more information, visit www.birdstep.com.