Nordiske Mediedager

Fra dugnad til størst i Norden

Pressemelding   •   nov 01, 2010 14:09 CET

Festivalsjef Guri Heftye er en av foredragsholderne på arrangementet "Region Bergen genererer muligheter" tirsdag 2. november.

Når festivalsjefen inntar Grieghallen er det vanligvis for å fyre av startskuddet for Nordiske Mediedager, med over hundre foredragsholdere som skal i ilden på scenen. Men denne ettermiddagen er rollen en litt annen, når hun selv skal snakke foran en fullsatt Peer Gynt-sal.

Guri Heftye er en av tre foredragsholdere, og skal holde presentasjonen "Nordiske Mediedager - om hvordan en dugnad i Bergen ble til Nordens største årlige mediekonferanse". De to andre foredragsholderne er Ingebrigt Steen Jensen og sjefredaktør i Bergens Tidende, Trine Eilertsen.

"Region Bergen genererer muligheter" er et samarbeidsarrangement mellom Bergen Næringsråd, Business Region Bergen, Salgs- og Reklameforeningen i Bergen og Bergen Reiselivslag. Det skal inspirere, motivere og engasjere deltakerne til å se nye muligheter for regionen og sine virksomheter.

Program:

16:00 - 17:30: Hvordan kan vi ved hjelp av en felles identitet sammen markedsføre og profilere regionen? Hvordan kan vi sette Bergensregionen på kartet og hvordan kan vi sammen skape en dynamisk vekstregion?

• Velkommen | Styreleder Herman Friele i Business Region Bergen

• Nytteverdien av et felles og helhetlig uttrykk | Ingebrigt Steen Jensen

• Nordiske Mediedager - om hvordan en dugnad i Bergen ble til Nordens
største årlige mediekonferanse | Festivalsjef Guri Heftye

• Bergens Beste - Kåringen av Bergens Beste satte bergenserne i kok. Det kom inn over
100.000 stemmer i 20 forskjellige kategorier. Sjelden har Bergens Tidende opplevd så
mye positivt engasjement. Men hva var egentlig grunnen for at BT sto bak denne kåringen?
Og hva har den betydd for vinnerne og byen? | Sjefredaktør Trine Eilertsen, Bergens Tidende

17:30 - 20:00: Aktivitets- og salgsmessen ”Selg Region Bergen 2010”

La oss vise deg hva som er mulig i Bergensregionen! På årets samling i Grieghallen møter du 70 utstillere som presenterer nyheter og spennende produkter fra Bergensregionen. Du treffer hoteller, kongressentre og profesjonelle kongressbyråer, samt attraktive utstillere innen blant annet transport, lyd, lys og bilde, underholdning, incentives, attraksjoner, severdigheter og selskapslokaler.

MELD DEG PÅ HER