Sørlandsparken Grand Prix

Fränk Schleck klar for Sørlandsparken Grand Prix

Pressemelding   •   feb 22, 2011 16:52 CET

Fränk René Schleck slår følge med sin bror Andy og deltar i kriteriumsrittet Sørlandsparken Grand Prix i Kristiansand 27. juli. Brødreparet er blant de største sammenlagt rytterne i verden med flere topplasseringer i verdens største sykkelritt, Tour de France. Det nye kriteriumsrittet som arrangeres for første gang 27. juli i år har sikret seg nok en stor internasjonal sykkelstjerne. Frank Schleck har base i Luxembourg hvor han sykler på samme lag som sin lillebror Andy, Leopard-Trek.  Fränk René Schleck var én av forhåndsfavorittene foran Tour de France 2009. Flere fall ødela hans muligheter, og Schleck endte som nr. 5 sammenlagt, 6.04 minutter etter vinneren, Alberto Contador. Hans nye lag fremstår som et av de store favorittlagene foran årets store sykkelfest Tour de France. Laget stiller med superstjerner som Fabian Cancellara, Jens Voigt i tillegg til brødreparet, Frank og Andy. Begge brødrene Schleck er blant favorittene til å vinne sammenlagt i verdens største sykkelløp og nå stiller de altså begge i Sørlandsparken Grand Prix.

- Vi er veldig stolte av å få med Frank slik at begge brødrene Schleck kommer til Kristiansand i sommer, uttaler Kjetil Børufsen senterleder ved Sørlandssenteret som er en av initiativtakerne til rittet.

Følgende ryttere og lag er foreløpig klar for Sørlandsparken Grand Prix 27. juli 2011:

Joker Merida
Team Sparebanken Vest Ridley