Epson Norge

Frittstående terminal gjør det mulig å skrive ut fargeetiketter uten PC

Pressemelding   •   aug 16, 2012 13:33 CEST

16. august 2012 – Basert på suksessen med utskrift på forespørsel, lanserer Epson TM- C3400-LT: en frittstående terminal for etikett-, billett- og armbåndsutskrifter med et integrert kontrollkort og berøringsskjerm.

TM-C3400-LT har kompakt alt-i-ett-design, og trenger ikke å være koblet til en PC. Dette gjør den ideell for brukere med begrenset plass, eller de som trenger en løsning der den er montert på en tralle, som for eksempel helsevirksomheter og fabrikanter. Siden den er laget for tøffe miljøer, er skriveren utstyrt med et støvsikkert, vannsprutsikkert IPX2-kabinett.

Ivan Tanev, leder for forretningsutvikling hos Epson Europe, sier: “Bruken av farger bedrer den visuelle gjenkjenningen av etiketter. På den måten kan TM-C3400-LTs fargeutskrifter hjelpe til med å hindre kritiske feil på en rekke bruksområder - som for eksempel armbånd og resepter i helsevesenet. TM-C3400-LT kan hjelpe til med å bedre effektiviteten også siden utskrift på forespørsel reduserer kostnadene ved forhåndsutskrifter, inkludert lagerstyring og svinn.”

TM-C3400-LT er kompatibel med en rekke materialer, inkludert matte og glansede etiketter og syntetiske medier i en rekke formater, som for eksempel konturskårne etiketter, sammenhengende etiketter og armbånd. Uansett hvilket medium du bruker, gir Epsons DURABrite Ultra, pigmentblekkbestandige utskrifter som motstår avsmitting, falming, vann og de fleste andre væsker og kan overleve krevende lagringsforhold.

Basert på Epsons erfaring fra blekkutskrifter gir skriverens blekkskriverteknologi mange fordeler i forhold til tradisjonell termisk skriverteknologi. I tillegg til å være kompatibel med flere medier, bedre holdbarhet på utskriftene ogmindre miljøpåvirkning, gir blekkskriverteknologien også en sikkerhetsfordel siden termiske fargebånd kan inneholde avtrykk med sensitiv informasjon.

Feilutskrifter som for eksempel døde piksler i strekkoder, unngås med Epsons automatiske dysekontrollteknologi (AID), som gjenkjenner og fikser tilstoppede dyser.

TM-C3400-LT er laget for å være enkel å bruke. Alle funksjonene er foran, inkludert deler som må erstattes etter bruk. TFT-berøringsskjermen gir intuitiv kontroll, og kan vippes opptil 90° for å få gi en optimal lesevinkel. Forhåndsinstallert Windows® operativsystem, skriverdrivere og programvare gjør det enkelt å skrive ut – og er støttet av det valgfrie etikettprogrammet.

The Epson TM-C3400-LT vil være tilgjengelig fra 1. september 2012, og vil koste kroner 19.433 eks. mva. Se fullstendig pressemelding i pdf for spesifikasjoner.

Om Epson

Epson er en ledende global aktør innen bildeprodukter inkludert skrivere, 3LCD projektorer og små –og mellomstore LCD’er. Med en innovativ og kreativ kultur, fokuserer Epson på med sine produkter - kjent for overlegen kvalitet, funksjonalitet, kompakthet og energieffektivitet – å overgå visjonen og de forventninger kunder har verden over.

Ledet av det Japan-baserte Seiko Epson Corporation, består Epson Group av over 70 000 ansatte i 106 selskaper rundt om i verden, og er stolt av vedvarende bidrag til det globale miljøet og til lokalsamfunn der Epson er representert. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V. er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midt-Østen, Russland og Afrika og er lokalisert i Amsterdam. Epson Europe hadde 2400 ansatte og en omsetning på 1875 millioner euro i regnskapsåret 2009. http://www.epson-europe.com

Miljøvisjon 2050