Nyhetstips

Gerhard Heiberg overrakte pionerstipend på 250.000 kroner til Anette Sagen: - Eiendomsspar hyller skidronninger

Pressemelding   •   nov 09, 2010 15:06 CET

På vegne av Eiendomsspar AS og Christian Ringnes, delte Gerhard Heiberg i dag ut pionerstipendet på 250.000 kroner til Anette Sagen. Overrekkelsen av stipendet skjedde i forbindelse med nyåpningen av Holmenkollen Restaurant som er pusset opp til gammel verdighet. – Gutta får allerede mye oppmerksomhet på sportsarenaen. Nå er det damenes tur til å skinne, sa Christian Ringnes.

Endelig skal også de kvinnelige skiheltene få sin plass og hyllest i Holmenkollen. 13 av våre fremste, kvinnelige skidronninger er portrettert av Morten Krogvold og skal pryde veggene i nyåpnede og ærverdige Holmenkollen restaurant. De fotograferte er Berit Aunli, Liv Grete Poiree, Tora Berger, Marit Bjørgen, Therese Johaug, Kari Traa, Stine Brun Kjeldaas, Anette Sagen, Anette Bøe, Bente Skari, Stine Lise Bratsberg, Andrine Flemmen og Ragnhild Myklebust .

I tillegg mottok Anette Sagen pionerstipendet på 250.000 kroner. Stipendet ble overrakt av Gerhard Heiberg, på vegne av Eiendomsspar AS, i forbindelse med avdukningen av bildene i Holmenkollen i dag.

- Det finnes svært mange gode, kvinnelige utøvere i idretten som er viktige forbilder for unge talenter. Anette Sagen er en av disse – hun er en pioner, sa Christian Ringnes i forbindelse med overrekkelsen.

Årets stipend skal disponeres fritt av Anette Sagen for å oppnå best mulige resultater i kommende mesterskap, til inspirasjon for kvinner i hele idretts-Norge, og spesielt innen hopp.

Vestkantens perle
18. november 2010 blir Holmenkollen Restaurant gjenåpnet. Portrettene av skidronningene blir et av de sentrale dekorelementene i restauranten – som betegnes som ”vestkantens perle”.

Eiendomsspar AS kjøpte restauranten i 2000, og i 2004 ble renoveringsarbeidet startet. Restauranten har gjennomgått en betydelig oppussing og fornying. Det har tatt seks år å sette den i stand, og det er investert mer enn 15 millioner kroner i prosjektet. Blant nyvinningene er en stor helårs utendørs terrasse.

- Dette er en naturlig anledning og en flott arena for å hylle idrettskvinner, og dette er noe jeg personlig synes er stor stas. Det er en ære å få lov til å gi de kvinnelige skiheltene forevigelse her oppe i Holmenkollen; vinter-Norges viktigste knutepunkt, avslutter Ringnes.

For mer informasjon og presseservice:
Christian Ringnes, Eiendomsspar AS, e-post: cr@eiendomsspar.no , mobil 90 59 91 21 eller
Karette Wang Sandbu, mobil 414 64 624

Fakta om Eiendomsspar AS
Eiendomsspar AS er et av Norges ledende eiendomsselskaper. Forretningsidéen er å eie, utvikle og foredle kontor-, butikk- og hotelleiendommer for utleie. Høy kvalitet på eiendommene, førsteklasses beliggenhet og en driftsfilosofi fundert på service og profesjonalitet har gitt Eiendomsspar en sterk posisjon i eiendomsmarkedet. Samlet eier og forvalter Eiendomsspar et utleieareal på 1.210.000 kvm med leieinntekter på kr 1.450 mill.
(inkl. deleide eiendommer på 100% basis).