Norges Kampsportforbund

Rekordstort taekwondo-stevne på Nannestad 23.-24. oktober

Pressemelding   •   okt 18, 2010 15:17 CEST

522 taekwondoutøvere fra 40 forskjellige klubber er påmeldt til taekwondostevnet som Norges Kampsportforbund i samarbeid med Øvre Romerike Budo Senter arrangerer i Nannsestadhallen til helgen. På lørdag arrangeres det mønsterkonkurranse og barnekonkurranse, mens det på søndag er duket for kampkonkurranse for juniorer og seniorer. For å arrangere mesterskapet blir det konkurrert på 6 matteområder på lørdag og 4 på søndag.

Noe av rekordøkningen skyldes at det har blitt stor interesse for kampsport og at mesterskapet på Nannestad er samme med norgesmesterskapet som arrangeres i november er uttaksstevne for nordisk mesterskap som arrangeres i Danmark i januar, sier sportssjef Dag Jacobsen i Norges Kampsportforbund

Se alle påmeldinger http://tkdpaamelding.no/Anonymous/ExportGen.aspx

Oversikt over klubber ligger ved.

Norges Kampsportforbund (NKF) er det tiende største særforbundet under Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Forbundet er lokalisert på Ullevål stadion i Oslo. NKF organiserer over 20 kampidretter, hvorav karate, taekwondo, jujutsu og wushu er de fremste konkurranseidrettene.